Cannes Lions: Brąz dla Ogilvy za "Buy My Cancer"; Publicis nominowana za kampanię nagrodzoną już rok temu
Projekt „Buy My Cancer” łączący współczesną sztukę, nowoczesną medycynę, naukę i technologię NFT został nagrodzony brązowym Lwem (fot. materiały prasowe)
W kategorii Design w podkategorii Social Media Design agencja kreatywna Ogilvy brązowego Lwa otrzymała za projekt na rzecz Onkofundacji Alivia i jej podopiecznych pt. "Buy My Cancer".
"Buy My Cancer" to innowacyjny model finansowania kosztownego leczenia nowotworów złośliwych. Pomysł polega na wykorzystaniu obrazów prawdziwych komórek nowotworowych, przekształceniu ich w dzieła sztuki, a następnie stworzeniu z nich NFT. Pozyskane z akcji środki przeznaczane są na leczenie osób walczących z przedstawionymi na zdjęciach nowotworami.
Ponadto nominacja trafiła do Publicis Worldwide Poland w kategorii Creative Strategy, Non for profit/Charity/Gaverment, za projekt "Najmłodszy headhunter na świecie" zrealizowany dla Fundacji K.I.D.S.
W ubiegłorocznej edycji Cannes Lions Publicis już została za tę kampanię nagrodzona - otrzymała brąz w kategorii Health & Wellnes. Jak wyjaśnia Justyna Wach-Ślusarska, communications director z Publicis Groupe, to nie jest żaden ewenement w Cannes, a raczej stała praktyka. - Case jest uaktualniony według regulaminu. W przypadku nielicznych kategorii, w tym Creative Strategy, przewiduje się, że może być zgłoszony projekt, który powstał wcześniej niż w zeszłym roku. Oczywiście nie zgłaszaliśmy się w tej kategorii w zeszłym roku - zapewnia Wach-Ślusarska.
(AMS, 21.06.2023)