Wzrosła strata wydawcy "Tygodnika Powszechnego". 385 tys. złotych
W marcu 2022 roku cena "Tygodnika Powszechnego" wzrosła z 10 do 12 zł (fot. materiały prasowe)
Spółka Tygodnik Powszechny, wydająca "Tygodnik Powszechny", w 2022 roku zanotowała 10,6 mln zł przychodów i 385 tys. zł straty.
Ze sprawozdania przekazanego do Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że przychody spółki w porównaniu z 2021 rokiem wzrosły o 3,4 proc.
Koszty działalności operacyjnej były wyższe o 4,3 proc. i wyniosły 11,3 mln zł. Wynagrodzenia pochłonęły 4 mln zł, o 10,2 proc. mniej, niż rok wcześniej.
Czytaj też: „Rzeczpospolita” broni Michała Kolanki. Nie „doradzał” premierowi, tylko był „sondowany”
Średnia liczba pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę zmniejszyła się z 28 w 2021 roku do 25 w 2022 roku. Grono współpracowników na stałych umowach zlecenie lub o dzieło spadło z 18 do 16.
Spółka zanotowała również 450 tys. zł pozostałych przychodów operacyjnych (spadek o 19,5 proc.), z czego 334 tys. zł stanowiły dotacje (wobec 59 tys. w 2021 roku).
Tygodnik Powszechny powiększył stratę z 149 tys. zł w 2021 do 385 tys. zł w 2022 roku.
W 2022 roku średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" wynosiła 22 803 egz., z czego 19 674 egz. to były wydania drukowane, a 3129 – e-wydania (dane PBC). Z kolei w pierwszym kwartale 2023 roku "Tygodnik Powszechny" sprzedawał średnio 21 348 egz. (o 8,4 proc. mniej, niż w pierwszym kwartale 2022 roku).
Czytaj też: Komisja etyki poselskiej umorzyła sprawę wypowiedzi posła KO Czesława Mroczka pod adresem Doroty Kani
(KOZ, 16.06.2023)