Linda Yaccarino zapowiada nowe otwarcie i Twittera 2.0. Priorytetem przekształcenie firmy
Linda Yaccarino oficjalnie powitała twitterową publiczność (screen: YouTube/NBC News)
Linda Yaccarino, której nominację na dyrektorkę generalną Twittera i przejście z szefowej reklam w NBCUniversal ogłoszono niedawno opublikowała list motywacyjny i wyjaśniła, w jaki sposób zamierza kierować serwisem.
"Ludzie wciąż mnie pytają: dlaczego Twitter?" – napisała na początku. W dalszym ciągu nie odnosi się konkretnie do reklamy, ale zamiast tego mówi, że jej głównym priorytetem jest "przekształcenie" firmy zajmującej się mediami społecznościowymi w forum bez ograniczeń wypowiedzi.
Yaccarino oficjalnie rozpoczyna działalność w tym tygodniu. Od pierwszego dnia na Twitterze musi stawić czoła wielu wyzwaniom. Głównym jest naprawa relacji z reklamodawcami, którzy wstrzymali wydatki na platformę po tym, jak Elon Musk nabył ją zeszłej jesieni za 44 mld dol.
Czytaj też: Netflix, Amazon i Disney protestują przeciwko ostrzeżeniom o szkodliwości palenia
"Czy kiedykolwiek rozmawiałeś z kimś szczególnie wnikliwym i myślącym, że powinieneś mieć swobodę mówienia tego, co myślisz? Wszyscy powinniśmy. Wejdź na Twittera 2.0" – napisała.
Kontynuowała: "Misją Twittera jest stać się najdokładniejszym na świecie źródłem informacji w czasie rzeczywistym i globalnym rynkiem komunikacyjnym. To nie jest pusta obietnica. Taka jest NASZA rzeczywistość. Mamy możliwość docierania do różnych środowisk, tworzenia nowych partnerstw, świętowania nowych głosów i wspólnego budowania czegoś, co może zmienić świat. Z tego, co mogę powiedzieć do tej pory, jesteśmy do tego stworzeni".
Hello Twitter.
— Linda Yaccarino (@lindayacc) June 12, 2023
People keep asking me: Why Twitter?
So, I’ll tell you. 👇
Wiele inicjatyw wdrożonych przez Muska, od płatnego systemu niebieskiej weryfikacji po przywrócenie kont zablokowanych przez poprzednie władze Twittera wzbudziło obawy społeczności reklamowej. Przychody z reklam spadły podobno o 40 proc., chociaż liczy się, że Yaccarino to naprawi.
Jako dyrektorka generalna będzie jednak miała szersze obowiązki niż reklama. Musi także przywrócić morale firmy nadszarpnięte przez zwolnienia tysięcy pracowników, w tym wielu członków kadry zarządzającej wyższego szczebla. Ostatnio Elon Musk przyznał, że firma została wyceniona na zaledwie jedną trzecią kwoty, za którą ją kupował.
Czytaj też: Silvio Berlusconi nie żyje. Były premier Włoch i twórca Mediaset miał 86 lat
(MAC, 13.06.2023)