Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 07, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IWP reaguje: Zasięg prasy mierzyć trzeba zasięgiem wydań drukowanych oraz wydań cyfrowych

50,2 proc. Polaków czyta prasę drukowaną, a 74,5 proc. - prasę cyfrową, w tym 30,4 proc. na komputerze stacjonarnym, a 69,2 proc. na urządzeniach mobilnych

Izba Wydawców Prasy zwraca uwagę, że w czasie, gdy „wzrasta temperatura medialnych debat”, co „sprzyja publicznym dywagacjom na temat roli, jaką w tych debatach odgrywają poszczególne media”, „publikowane czasem dane nie mają nic wspólnego z faktycznym zasięgiem prasy, która dociera do 85% Polaków w wieku 15–75 lat czyli 25,1 mln osób”. Izba protestuje przed umniejszaniem roli prasy.

„Niektóre z tych dywagacji, a nawet wyniki niektórych badań muszą budzić zdumienie, zwłaszcza wydawców prasy i dziennikarzy” – zauważa Izba w najnowszym stanowisku. Przypomina, że prawdziwe zasięgi pokazują badania prowadzone regularnie i na dużych próbach przez Polskie Badania Czytelnictwa. Faktyczny zasięg prasy zatem mierzy się dziś zasięgiem wydań drukowanych oraz zasięgiem wydań cyfrowych. 50,2 proc. Polaków czyta prasę drukowaną, a 74,5 proc. Polaków - prasę cyfrową, w tym 30,4 proc. na komputerze stacjonarnym, a 69,2 proc. na urządzeniach mobilnych.

Czytaj też: Mariusz Kałamaga w "Szkle kontaktowym" TVN 24 za Daukszewicza

„Tytuły prasowe zgłaszane są dziś w rejestrach sądowych zarówno jako tytuły drukowane, jak i cyfrowe. Wydawcy prowadzą biznes w postaci wydań drukowanych, e-wydań, subskrypcji cyfrowych, aplikacji mobile czy stron WWW. Każda z tych form jest dzisiaj prasą i w zależności od strategii wydawcy wydają swoje tytuły we wszystkich tych formach lub tylko w wybranych” – przypomina Izba Wydawców Prasy.

Przypomnijmy, że Kantar Polska oraz Polskie Badania Czytelnictwa regularnie prezentują na stronie pbc.pl wyniki badań (na reprezentatywnej próbie 23 tysięcy osób rocznie), które – podobnie jak na całym świecie - pokazują prasę jako medium wielokanałowe. Z badań wynika, że zasięg prasy w ostatniej dekadzie nie zmienił się, za to zmieniają się platformy czytania prasy.

Czytaj też: Znów wygrana Jakuba Dymka w sądzie po fałszywych oskarżenia o gwałt. Przeprosiny m.in. w Krytyce Politycznej

(MAT, 07.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.