Dentsu: szacowany wzrost rynku reklamy w Polsce w 2023 roku to 1,7 proc.
Wzrost wydatków na reklamę będzie wynikać głównie z czynników ekonomicznych (fot. materiały prasowe)
Dentsu Global Ad Spend Forecasts prognozuje, że w 2023 roku wydatki na reklamę zwiększą się na całym świecie o 3,3 proc. W Polsce wzrost szacowany jest na 1,7 proc.
Według raportu dentsu silny wzrost nastąpi w 2024 roku. Całkowita wartość globalnego rynku reklamy powinna wtedy wzrosnąć o 4,7 proc. – do 762,5 mld dol., a w 2025 roku o kolejne 3,8 proc. W przypadku Polski prognozowany jest wzrost o 2,6 proc. w 2024 roku i o 2,9 proc. w 2025 roku.
Wzrost wydatków na reklamę będzie wynikać głównie z czynników ekonomicznych.
Jacek Celiński, head of media & performance dentsu Polska, podkreśla, że rynek boryka się z problemem wysokiej inflacji. Z jej powodu marki szukają nowych rozwiązań. "Z jednej strony są to działania performance, w oparciu głównie o rozliczenia CPS, a z drugiej silny nacisk na jakość komunikacji, na pozyskanie uwagi konsumentów. Natomiast zbliżające się wybory parlamentarne, choć czasowo wzmogą popyt, to nie będą wpływać na plany komunikacyjne marek" - prognozuje Celiński.
Według raportu Dentsu Global Ad Spend Forecasts w 2023 roku sektor cyfrowy utrzyma tendencję wzrostową, jednak będzie to wzrost zaledwie jednocyfrowy (7,8 proc.). Taka sytuacja miała miejsce tylko dwa razy w ostatnich 20 latach – w 2009 roku oraz 2020 roku. Tendencja ta ma się utrzymać przez następnych kilka lat również w Polsce. Jest to związane z faktem, że klienci wracają do mediów tradycyjnych.
Dentsu przewiduje, że w 2023 roku rynek globalny zaobserwuje spadek wydatków na reklamę w telewizji o 3,1 proc., do 170,2 mld dol.
Pełny raport znajduje się na stronie Insight.dentsu.com.
(KAP, 01.06.2023)