Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 29, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konkurs Piosenki Eurowizji w Liverpoolu oglądało 162 mln widzów w 38 krajach

W Wielkiej Brytanii konkurs miał największą widownię w historii (screen: YouTube/Eurovision Song Contest)

Europejska Unia Nadawców (EBU) podsumowała globalne wyniki oglądalności tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji. Na 38 rynkach trzy koncerty (dwa półfinałowe i finał z 13 maja) na scenie w Liverpoolu obejrzało w sumie ok. 162 mln widzów.

Udział w oglądalności na kanałach będących członkami EBU wyniósł 40,9 proc., osiągając ponaddwukrotnie więcej niż średnia oglądalność na tych kanałach – 17,4 proc.

Kraj gospodarz, Wielka Brytania, zapewnił największą w historii imprezy widownię, ze średnią 9,9 mln oglądających finał w BBC One, co stanowi wzrost o 12 proc. w porównaniu z 2022 rokiem, przy 63-proc. udziale widzów w Wielkiej Brytanii.

Czytaj też: Philip Schofield ujawnia romans z pracownikiem "This Morning" i po dwóch dekadach odchodzi z ITV

Szwecja, która po raz siódmy wygrała konkurs, miała średnio 2,3 mln widzów, osiągając 82,3 proc. krajowej widowni. Ubiegłoroczny zwycięzca, Ukraina, uzyskał udział w oglądalności na poziomie 19,7 proc. Chodzi o stacje telewizyjne – członków EBU.

Na jednej trzeciej rynków (13 z 38) ESC uzyskało ponad 50 proc. udziału w oglądalności. Na czele z Islandią z 98,7 proc. oraz krajami skandynawskimi (Norwegia 87,8 proc., Finlandia 85,6 proc. i Szwecja 82,3 proc.).

7,6 mln osób oglądało Wielki Finał na żywo na oficjalnym kanale YouTube Europa Song Contest, a półfinały obejrzało na żywo ponad 3,2 mln.

Na TikToku, oficjalnym partnerze Konkursu Piosenki Eurowizji, trzy programy na żywo obejrzano 4,8 mln razy.

Czytaj też: TVP latem z disco polo nie rezygnuje. Ale będzie też folk i biesiady

(MAC, 29.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.