Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 29, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konkurs Piosenki Eurowizji w Liverpoolu oglądało 162 mln widzów w 38 krajach

W Wielkiej Brytanii konkurs miał największą widownię w historii (screen: YouTube/Eurovision Song Contest)

Europejska Unia Nadawców (EBU) podsumowała globalne wyniki oglądalności tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji. Na 38 rynkach trzy koncerty (dwa półfinałowe i finał z 13 maja) na scenie w Liverpoolu obejrzało w sumie ok. 162 mln widzów.

Udział w oglądalności na kanałach będących członkami EBU wyniósł 40,9 proc., osiągając ponaddwukrotnie więcej niż średnia oglądalność na tych kanałach – 17,4 proc.

Kraj gospodarz, Wielka Brytania, zapewnił największą w historii imprezy widownię, ze średnią 9,9 mln oglądających finał w BBC One, co stanowi wzrost o 12 proc. w porównaniu z 2022 rokiem, przy 63-proc. udziale widzów w Wielkiej Brytanii.

Czytaj też: Philip Schofield ujawnia romans z pracownikiem "This Morning" i po dwóch dekadach odchodzi z ITV

Szwecja, która po raz siódmy wygrała konkurs, miała średnio 2,3 mln widzów, osiągając 82,3 proc. krajowej widowni. Ubiegłoroczny zwycięzca, Ukraina, uzyskał udział w oglądalności na poziomie 19,7 proc. Chodzi o stacje telewizyjne – członków EBU.

Na jednej trzeciej rynków (13 z 38) ESC uzyskało ponad 50 proc. udziału w oglądalności. Na czele z Islandią z 98,7 proc. oraz krajami skandynawskimi (Norwegia 87,8 proc., Finlandia 85,6 proc. i Szwecja 82,3 proc.).

7,6 mln osób oglądało Wielki Finał na żywo na oficjalnym kanale YouTube Europa Song Contest, a półfinały obejrzało na żywo ponad 3,2 mln.

Na TikToku, oficjalnym partnerze Konkursu Piosenki Eurowizji, trzy programy na żywo obejrzano 4,8 mln razy.

Czytaj też: TVP latem z disco polo nie rezygnuje. Ale będzie też folk i biesiady

(MAC, 29.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.