Konkurs Piosenki Eurowizji w Liverpoolu oglądało 162 mln widzów w 38 krajach
W Wielkiej Brytanii konkurs miał największą widownię w historii (screen: YouTube/Eurovision Song Contest)
Europejska Unia Nadawców (EBU) podsumowała globalne wyniki oglądalności tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji. Na 38 rynkach trzy koncerty (dwa półfinałowe i finał z 13 maja) na scenie w Liverpoolu obejrzało w sumie ok. 162 mln widzów.
Udział w oglądalności na kanałach będących członkami EBU wyniósł 40,9 proc., osiągając ponaddwukrotnie więcej niż średnia oglądalność na tych kanałach – 17,4 proc.
Kraj gospodarz, Wielka Brytania, zapewnił największą w historii imprezy widownię, ze średnią 9,9 mln oglądających finał w BBC One, co stanowi wzrost o 12 proc. w porównaniu z 2022 rokiem, przy 63-proc. udziale widzów w Wielkiej Brytanii.
Czytaj też: Philip Schofield ujawnia romans z pracownikiem "This Morning" i po dwóch dekadach odchodzi z ITV
Szwecja, która po raz siódmy wygrała konkurs, miała średnio 2,3 mln widzów, osiągając 82,3 proc. krajowej widowni. Ubiegłoroczny zwycięzca, Ukraina, uzyskał udział w oglądalności na poziomie 19,7 proc. Chodzi o stacje telewizyjne – członków EBU.
Na jednej trzeciej rynków (13 z 38) ESC uzyskało ponad 50 proc. udziału w oglądalności. Na czele z Islandią z 98,7 proc. oraz krajami skandynawskimi (Norwegia 87,8 proc., Finlandia 85,6 proc. i Szwecja 82,3 proc.).
7,6 mln osób oglądało Wielki Finał na żywo na oficjalnym kanale YouTube Europa Song Contest, a półfinały obejrzało na żywo ponad 3,2 mln.
Na TikToku, oficjalnym partnerze Konkursu Piosenki Eurowizji, trzy programy na żywo obejrzano 4,8 mln razy.
Czytaj też: TVP latem z disco polo nie rezygnuje. Ale będzie też folk i biesiady
(MAC, 29.05.2023)