YouTube wprowadzi 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć
YouTube testuje także reklamy pojawiające się, gdy film na ekranie zostanie zatrzymany (fot. Pixabay.com)
YouTube wprowadza opcję 30-sekundowych reklam, których nie będzie można pominąć. Usługa ma dotyczyć oglądających serwis na telewizorach. Poinformowano o tym podczas wydarzenia YouTube Brandcast.
Usługę reklamodawcy będą mogli zamówić na specjalistycznej platformie reklamowej YouTube Select, pozwalającej na selekcję i dystrybucję reklam na kanałach o największej oglądalności. Jedna 30-sekundowa reklama ma zastąpić dotąd występujące dwie 15-sekundowe. Reklamy niemożliwe do pominięcia mają być skierowane do 5 proc. najczęściej oglądanych i najbardziej angażujących treści na YouTube. Nie podano na razie, od kiedy mają obowiązywać te rozwiązania.
Czytaj też: Telewizja Polsat finał Ligi Mistrzów UFEA pokaże też na głównej antenie
Według danych z grudnia ub.r. w Stanach Zjednoczonych treści z YouTube i YouTube TV oglądało ponad 150 mln użytkowników. To najczęściej oglądana usługa na ekranach telewizorów w USA, zarówno biorąc pod uwagę platformy streamingowe, jak i tradycyjne sieci telewizyjne.
Należąca do Google platforma rozpoczyna także testowanie reklam, które mają pojawiać się wtedy, gdy widzowie zatrzymają oglądanie filmu wyświetlanego na telewizorze.
Czytaj też: WhatsApp po raz pierwszy zostanie ukarany w Rosji za nieusuwanie wiadomości
(MAC, 22.05.2023)