Twitter po zatrudnieniu Lindy Yaccarino już bezpieczny? Tak twierdzi GroupM
Linda Yaccarino wzbudza zaufanie i przyciąga z powrotem reklamodawców do Twittera (fot. Wikimedia Commons/VMA Media)
GroupM poinformowała swoich klientów, że po zmianie na stanowisku CEO nie uważa już Twittera za partnera "wysokiego ryzyka". Firma jest "ostrożnie optymistyczna" co do nominacji Lindy Yaccarino, bo liczy, że współpraca z nią będzie bardziej owocna niż bezpośrednio z Elonem Muskiem. Musk wycofuje się z zarządzania i wraca do roli jedynie właściciela platformy.
Linda Yaccarino przejmie platformę mediów społecznościowych w czerwcu. Ostatnich kilkanaście lat spędziła na modernizacji działalności reklamowej w NBCUniversal.
Czytaj też: WhatsApp po raz pierwszy zostanie ukarany w Rosji za nieusuwanie wiadomości
GroupM, należąca do holdingu reklamowego WPP, w zeszłym roku po przejęciu Twittera przez Elona Muska określiła serwis jako platformę reklamową "wysokiego ryzyka". Zwracała uwagę na różne problemy, w tym dużą liczbę dyrektorów Twittera, którzy odeszli lub zostali zwolnieni, oraz falę głośnych przypadków podszywania się pod konta znanych osób w serwisie.
W zeszłym roku Twitter zwolnił ponad połowę pracowników. Mimo zapewnień, że cięcia były mniejsze w zespole odpowiedzialnym za zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji, i tak nastąpił znaczący odpływ reklamodawców.
Czytaj też: Philips sponsorem FC Barcelony przez pięć lat. Będzie na koszulce Lewandowskiego
(MAC, 22.05.2023)