Prawo komunikacji elektronicznej skierowane do Sejmu  |  Rynek dystrybucji prasy zdominuje Kolporter  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  CMWP stanęło w obronie katolickiego radia  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Prawo komunikacji elektronicznej skierowane do Sejmu  |  Rynek dystrybucji prasy zdominuje Kolporter  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  CMWP stanęło w obronie katolickiego radia  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Prawo komunikacji elektronicznej skierowane do Sejmu  |  Rynek dystrybucji prasy zdominuje Kolporter  |  Przetarg mBanku rozstrzygnięty  |  CMWP stanęło w obronie katolickiego radia  |  Czy Zoom TV wznowi "Magię nagości. Polska"?  |  Szef KRRiT chce powiększyć ofertę  |  Oglądalność Polsat Hit Festiwalu w Sopocie  |  TVP przeniesie "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Redaktor naczelny "Evo Magazine"  |  Widownia serialu "Matylda"  |  Kiedy ruszy Viasat True Crime?  |  SGL przygotowało założenia i spot  |  TikTok ogranicza wpływy  |  PAP wraca do nagrody  |  Nowy dyrektor Coca-Cola Services Polska  |  StormMedia  |  Kaufland ponownie wybiera  |  Nowa szefowa szwajcarskiego nadawcy SRG  |  David Beckham ambasadorem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 11, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spider`s Web+ usuwa u siebie zdjęcia dzieci i namawia do tego innych. "Mają prawo do prywatności"

Spider`s Web+ zaapelował do innych mediów, żeby także usuwały zdjęcia dzieci (Twitter/@10kubawator)

Szefowie magazynu internetowego Spider`s Web+ zapowiedzieli, że nie będą publikowali zdjęć ujawniających wizerunek dzieci. Usuwają też takie zdjęcia z opublikowanych już tekstów. W ten sposób chcą chronić prywatność najmłodszych.

Jakub Wątor, redaktor prowadzący Spider`s Web+, tłumaczy, że nie powinno się publikować w internecie zdjęć dzieci, bo nie są one świadome konsekwencji, jakie mogą potem ponosić z tego powodu.

– Dzieci mają prawo do prywatności i nawet rodzice nie mogą im go odbierać. Tym bardziej że z powodu umieszczenia zdjęcia dziecka w internecie może ono mieć problemy po wielu latach. Nie można dzieci na to narażać – przekonuje Wątor.

Prowadzący Spider`s Web+ zapewnia, że przejrzał już ok. 400 tekstów opublikowanych w swoim magazynie i usuwał z nich zdjęcia dzieci. Niektóre jednak pozostawił.

– 17-latek, który upublicznia swoje zdjęcie, wie co robi, więc takich zdjęć nie wyrzucałem. Zostawiłem też np. zdjęcie z zawodów e-sportowych, na którym było kilka tysięcy młodych ludzi i mnóstwo kamer oraz aparatów fotograficznych. Ci ludzie, przychodząc tam, byli świadomi, że mogą być sfotografowani, a ich wizerunek potem wykorzystywany. Przy kasowaniu zdjęć kierowałem się zdrowym rozsądkiem – mówi Wątor.

Zaznacza też, że w innych działach serwisu Spider`s Web można znaleźć zdjęcia osób niepełnoletnich. – W pozostałych naszych serwisach odtąd także nie będą używane zdjęcia ujawniające twarz czy wizerunek dzieci. Tekstów archiwalnych jest jednak w nich kilkadziesiąt tysięcy, dlatego tutaj będziemy usuwali zdjęcia stopniowo, gdy na nie wpadniemy w codziennej pracy – podkreśla.

Jakub Wątor na Twitterze w imieniu swojej redakcji zaapelował też do innych mediów o usuwanie zdjęć dzieci.

(MAK, 11.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.