Disney+ stracił w pierwszym kwartale 4 mln subskrybentów. I podniesie ceny
Bob Iger zapowiedział, że do końca roku treści znane z Hulu zaczną pojawiać się na Disney+ (screen: YouTube/CNBC Television)
Disney+ w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku stracił kolejne 4 mln subskrybentów. To drugi kwartał z rzędu, w którym traci – w ostatnim kwartale 2022 roku ubyło mu 2,4 mln klientów.
Disney zakończył kwartał, mając 157,8 mln subskrybentów Disney+. Spadek subskrypcji był spowodowany głównie utratą 4,6 mln klientów Disney+ Hotstar, usługi oferowanej w Indiach i niektórych krajach Azji Południowo-Wschodniej. Wpływ na to miała głównie utrata praw do transmisji meczów krykieta Indian Premier League. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie Disney+ stracił ok. 300 tys. subskrypcji (ma ich teraz 46,3 mln).
Z innych serwisów streamingowych koncernu Hulu globalnie zyskało 200 tys. subskrypcji, dochodząc do 48,2 mln, a ESPN+ wzrósł o 400 tys. – do 25,3 mln.
Czytaj też: Elon Musk wprowadza do Twittera połączenia głosowe i zaszyfrowane wiadomości
W sumie wszystkie platformy Disneya mają 231,3 mln subskrybentów (Netflix na koniec pierwszego kwartału miał 232,5 mln). W pierwszym kwartale segment streamingowy przyniósł koncernowi 2,2 mld dol. przychodu (wzrost o 18 proc. dzięki podwyżkom cen).
Szef koncernu Bob Iger zapowiedział, że pod koniec br. treści Hulu zaczną trafiać na Disney+, choć obie platformy, tak jak i ESPN+, będą nadal działać odrębnie. "Chociaż będziemy nadal oferować Disney+, Hulu i ESPN+ jako samodzielne opcje, jest to logiczny postęp w naszych ofertach, który zapewni reklamodawcom większe możliwości, a jednocześnie zapewni abonentom pakietów dostęp do bardziej solidnych i usprawnionych treści, co skutkuje większym zaangażowaniem odbiorców i ostatecznie prowadzi do bardziej ujednoliconego przesyłania strumieniowego" – przekazał dyrektor generalny koncernu.
Jednocześnie Disney zamierza podnieść cenę oferty serwisu bez reklam (obecnie to 10,99 dol. miesięcznie) i cenę abonamentu z reklamami (teraz 7,99 dol.). Do końca roku opcja z reklamami ma być dostępna także w Europie.
Przychody koncernu w pierwszym kwartale wyniosły 21,82 mld dol., a strata operacyjna 659 mln dol.
Czytaj też: Alphabet na konferencji Google I/O przedstawił nowe rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję
(MAC, 12.05.2023)