Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 10, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Politycy koalicji rządzącej zajęli 77 proc. czasu poświęconego w TVP wszystkim politykom

W pierwszym kwartale 2023 roku TVP wyemitowała ponad 343 godz. programów z udziałem polityków (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)

W pierwszym kwartale 2023 czas poświęcony w TVP na wypowiedzi polityków zdominowali członkowie Prawa i Sprawiedliwości oraz ich sojusznicy, zajmując 77 proc. czasu. To o trzy punkty procentowe mniej niż kwartał wcześniej.

Z danych nadesłanych do KRRiT przez nadawcę, a udostępnionych przez członka Rady prof. Tadeusza Kowalskiego wynika, że w pierwszym kwartale w programach Telewizji Polskiej na przedstawienie stanowisk koalicji rządzącej i popierających ją ugrupowań (PiS, Solidarna Polska, Partia Republikańska, OdNowa RP, Kukiz’15) oraz prezentację stanowisk kancelarii prezydenta Andrzeja Dudy, premiera Mateusza Morawieckiego i marszałkini Sejmu Elżbiety Witek przeznaczono łącznie ok. 77 proc. czasu poświęconego wszystkim politykom. Dla porównania w czwartym kwartale 2022 było to 80 proc.

Czytaj też: "Rzeczpospolita" na celowniku TVP. "Nie będziemy udowadniać, że nie jesteśmy Niemcami"

Samo Prawo i Sprawiedliwość oraz powiązani z nim politycy, w tym z obozu rządowego i prezydent, mieli w pierwszym kwartale 69 proc. czasu (w czwartym kwartale – 71 proc.).

Z kolei na przedstawienie stanowisk opozycyjnych partii politycznych (Platforma Obywatelska, Inicjatywa Polska, Polska2050, Nowa Lewica, Polskie Stronnictwo Ludowe, Lewica Razem, Centrum dla Polski, Nowoczesna, Partia Zieloni, Federacja dla Rzeczypospolitej, Polska Partia Socjalistyczna) oraz marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego nadawca publiczny przeznaczył łącznie 23 proc. czasu dla wszystkich partii i polityków (dla porównania w czwartym kwartale 2022 było to 20 proc.), w tym sama Platforma Obywatelska i marszałek Senatu mieli łącznie 7 proc. czasu (8 proc. w czwartym kwartale).

W pierwszym kwartale 2023 roku TVP wyemitowała ponad 343 godz. programów z udziałem polityków (w czwartym – 290), z czego 265 godzin poświęcono tym związanym z PiS lub go popierającym (230 w czwartym kwartale).

Czytaj też: Nowy "Press": Bianka Zalewska i jej dwa światy, Duklanowski od wrzutek, tata Maty i kryminały

(MNIE, 10.05.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.