Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 21, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Polsat Plus z najniższym zyskiem od kilku lat. O prawie 80 proc. w dół

Na koniec 2022 roku Grupa Polsat Plus miała 5,934 mln abonentów – o 1,9 proc. mniej, niż rok wcześniej (fot. Mateusz Grochocki/East News)

W 2022 roku Grupa Polsat Plus miała 12,915 mld zł przychodów i 901,1 mln zł zysku netto. To najniższy zysk od kilku lat, o prawie 80 proc. mniejszy niż rok wcześniej.

W porównaniu z 2021 rokiem przychody grupy kapitałowej wzrosły o 3,8 proc. Koszty operacyjne wyniosły 11,4 mld zł i były o 10,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Koszty kontentu pochłonęły 2,064 mld zł (wzrost o 13 proc.), a dystrybucji, marketingu i obsługi klienta – 1,035 mld zł (wzrost o 1 proc.). Na wynagrodzenia grupa przeznaczyła 1,034 mld zł (wzrost o 9,2 proc.).

"Jesteśmy pod presją inflacyjną"

Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 16,6 proc., do 715,2 mln zł. Z wykluczeniem wyniku spółki Polkomtel Infrastruktura spadek wyniósł 8,2 proc. Skorygowana marża EBITDA zmalała z 32,3 proc. do 26 proc.

Czytaj też: Mecz Ligi Mistrzów w TVP 1 z komentarzem Szpakowskiego i wychodzącego z choroby chłopca

– Jesteśmy pod presją inflacyjną, mamy rosnące koszty funkcjonowania i energii – stwierdziła podczas wczorajszego spotkania online z dziennikarzami Katarzyna Ostap-Tomann, członkini zarządu Cyfrowego Polsatu ds. finansowych.

Zysk netto grupy zmniejszył się o 79,6 proc. – z 4,415 mld zł w 2021 roku do 901,1 mln zł w 2022 roku. Po raz ostatni był poniżej 1 mld zł w 2018 roku (816,1 mln zł).

W samym czwartym kwartale 2022 roku grupa zwiększyła przychody o 5 proc., do 3,43 mld zł. Segment usług B2C i B2B zapewnił 2,741 mld zł przychodów (wzrost o 3 proc.), a segment mediowy – 731 mln zł (wzrost o 6 proc.).

Na koniec 2022 roku Grupa Polsat Plus miała 5 mln 934 tys. abonentów (spadek o 1,9 proc. względem końca 2021 roku). Świadczyła im 13,285 mln usług kontraktowych (spadek o 1,3 proc.), z czego 6,238 mln telefonii komórkowej (wzrost o 0,7 proc.), 5,049 mln płatnej telewizji (spadek o 4,1 proc.) i 1,998 mln internetu (spadek o 0,4 proc.).

Pakiety z Disney+ popularne

ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta indywidualnego, w przypadku usług abonamentowych wyniósł w 2022 roku 71,7 zł (wzrost o 3,8 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) wzrósł z 6,9 proc. do 7 proc.

Czytaj też: Duża wpadka Netflixa z transmisją na żywo. Platforma przeprasza, konkurencja zadowolona

Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec 2022 roku miała 2 mln 691 tys. aktywnych usług przedpłaconych (wzrost o 0,9 proc.).

Platforma Polsat Box od czerwca 2022 roku oferuje pakiety z dostępem do serwisu streamingowego Disney+. – Mamy setki tysięcy klientów w ramach tej usługi – stwierdził podczas spotkania online z dziennikarzami Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu ds. strategii i nowych obszarów rozwoju biznesowego. 

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.

Czytaj też: Świrski wszczyna postępowanie, a do KRRiT wpływają skargi na "Kropkę nad i" z udziałem prof. Engelking

(KOZ, 21.04.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.