Czy można poprawić skuteczność kampanii, ograniczając reklamy? Channel 4 to sprawdzi
Channel 4 to nadawca publiczny, ale utrzymuje się z reklam (fot. Wikimedia Commons/Tagishsimon)
Channel 4 chce sprawdzić, czy emisja mniejszej liczby reklam jednej marki, ale w mniej zaśmieconym otoczeniu reklamowym może poprawić skuteczność kampanii.
Reklamodawcy biorący udział w badaniu będą zachęcani do testowania nowych, innowacyjnych produktów, m.in. reklam dynamicznych o większej interaktywności. Ok. 30 marek, w tym: Lloyds Banking Group, Boots, John Lewis, Domino's i Toyota, zapisało się na 12-tygodniowy okres próbny.
Czytaj też: Nowa kampania reklamowa Blika wykorzystuje ChatGPT
Podobny eksperyment przeprowadzony przez platformę Peacock w Stanach Zjednoczonych zakończył się sukcesem. System został wdrożony w całej sieci reklamowej NBCUniversal.
(MAC, 11.04.2023)