Świąteczne wydanie „Newsweeka” z okładką wybraną przez czytelników
Wszystkie trzy projekty okładek zostały umieszczone w serwisie Newsweek.pl wraz z apelem o wybór najlepszej. Wygrała propozycja Joanny Rusinek, która dostała 54 proc. głosów
Dzisiejszy „Newsweek Polska” (RAS Polska) po raz pierwszy w swojej historii ukazał się z okładką wybraną przez czytelników.
„Zazwyczaj działa to tak: dyrektor artystyczna dostaje informacje, co znajdzie się w numerze, przygotowuje propozycje okładek, a grono redaktorskie, a czasem tylko naczelny, wybiera projekt. Bardzo często dopinamy temat na ostatnią chwilę” – napisał w serwisie Newsweek.pl Tomasz Sekielski, redaktor naczelny „Newsweeka”.
Tym razem było inaczej. Redakcja postanowiła oddać głos subskrybentom cyfrowego wydania „Newsweeka Polska" oraz pakietu Onet Premium, który umożliwia dostęp do tego tygodnika.
Czytaj też: Dziennikarz ścigany za zadawanie pytań. Watchdog Polska zapowiada kasację od wyroku WSA
Dyrektorka artystyczna tygodnika Magdalena Mamajek-Mich przygotowała projekty trzech okładek autorstwa rysowniczek i rysownika regularnie współpracujących z „Newsweekiem Polska”: Kasię Kozakiewicz, Pawła Kuczyńskiego i Joannę Rusinek.
Wszystkie trzy projekty okładek zostały umieszczone w serwisie Newsweek.pl wraz z apelem o wybór najlepszej. Wygrała propozycja Joanny Rusinek, która dostała 54 proc. głosów. Na rysunek Kasi Kozakiewicz zagłosowało 28 proc. subskrybentów i subskrybentek, projekt Pawła Kuczyńskiego wybrało 18 proc. głosujących.
Wydawca nie ujawnia liczby osób, które zagłosowały w plebiscycie.
Jak informuje Agnieszka Skrzypek-Makowska, rzeczniczka RAS Polska, z powodu świąt wielkanocnych kolejne wydanie „Newsweeka” ukaże się we wtorek, a nie jak zwykle w poniedziałek.
Czytaj też: Byli pracownicy News 24 zarzucają stacji niewypłacanie pensji. "Dziennikarze głodują"
(JF, 03.04.2023)