Meta chce w UE zakazać płatnych kampanii politycznych na Facebooku i Instagramie
Płatne reklamy związane z polityką jeszcze w tym roku powinny zniknąć z Facebooka (fot. Pixabay.com)
Kierownictwo koncernu Meta Platforms zastanawia się nad wprowadzeniem ogólnofirmowego zakazu reklamy politycznej w Europie. Powodem są obawy, że Facebook oraz Instagram nie będą w stanie spełnić nadchodzących przepisów Unii Europejskiej dotyczących kampanii internetowych – poinformował Financial Times.
Unijni prawodawcy w lutym podjęli decyzję o zaostrzeniu przepisów dotyczących ukierunkowanej reklamy politycznej, mającej na celu przeciwdziałanie dezinformacji podczas wyborów. Proponowane przepisy wymagają od amerykańskich gigantów technologicznych dostarczania większej ilości danych na temat ich ukierunkowanych reklam politycznych. Jeżeli nie spełnią wymagań, ma grozić im kara w wysokości do 4 proc. globalnych obrotów.
Czytaj też: Elon Musk na czele grupy wzywającej do spowolnienia rozwoju sztucznej inteligencji
Dyrektorzy Meta obawiają się, że definicja reklam politycznych w planach UE będzie zbyt szeroka. Dlatego łatwiejsze może być odrzucenie wszystkich płatnych kampanii politycznych na stronach firmy.
W grudniu ubiegłego roku Komisja Europejska ostrzegła Meta, spółkę matkę Facebooka, że narusza unijne przepisy antymonopolowe, zakłócając konkurencję na rynkach drobnych ogłoszeń internetowych i nadużywając swojej dominującej pozycji.
Czytaj też: Disney likwiduje dział związany z metaverse, pozyskany z Apple dyrektor musi odejść
(MAC, 03.04.2023)