Wydawca "NIE" w roku śmierci Urbana ze wzrostem przychodów, ale i z większą stratą
Strata spółki Urma, wydającej "NIE", rok do roku zwiększyła się o 9 proc. (screen: Tygodniknie.pl)
Urma, spółka wydająca tygodnik "NIE", w 2022 roku uzyskała 3,92 mln zł przychodów ze sprzedaży i 675 tys. zł straty.
Ze sprawozdania opublikowanego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki w porównaniu z 2021 rokiem wzrosły o 1,2 proc.
Przychody spółki z działalności wydawniczej wynosiły 3,78 mln zł, czyli o 1,5 proc. więcej, niż rok wcześniej. Sprzedaż wydań elektronicznych przyniosła 116 tys. zł (spadek o 7,6 proc.), a reklamy – 24 tys. zł (tyle samo co rok wcześniej).
Czytaj też: Tygodnik „NIE” przygotowuje pozew i nową okładką odpowiada Obajtkowi na wycofanie z Orlenu
Tygodnik "NIE" w całym 2022 roku sprzedał łącznie 987 tys. egz., tj. o ok. 11 proc. mniej, niż w 2021 roku.
Koszty sprzedanych produktów i ogólnego zarządu wyniosły razem 4,67 mln zł i były o 7,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wydawca zatrudniał 13 pracowników (o dwóch więcej), w tym pięciu dziennikarzy.
Strata spółki Urma rok do roku zwiększyła się o 9 proc., z 619 tys. zł w 2021 roku do 675 tys. zł w 2022. "W roku 2023 w celu poprawy wyniku na działalności podstawowej zostały podjęte kroki w kierunku obniżenia kosztów działalności spółki" – czytamy w sprawozdaniu.
3 października 2022 roku zmarł właściciel i redaktor naczelny "NIE" Jerzy Urban. Jego udziały objęła wdowa Małgorzata Daniszewska.
Czytaj też: Szefowa CMWP nawołuje do udziału w marszach w obronie papieża. "Naciągany zarzut"
(KOZ, 18.03.2023)