Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR poszukuje dyrektora  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR poszukuje dyrektora  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szefowa redakcji publicystyki Radia 357  |  Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR poszukuje dyrektora  |  Dokument "Król Zanzibaru" w Playerze  |  Muzycy w programie Spotify wspierającym wschodzące talenty w Polsce  |  Instytut Książki z nową dyrekcją i planami  |  Pierwsze wydanie specjalne "Świata Wiedzy Extra"  |  Zgłoszenia do nagrody "Ślad" im. bpa Jana Chrapka  |  Do sprzedaży trafił Pomocnik Historyczny "Polityki"  |  Consumer and digital director w Castoramie  |  Spoty dla KPRM  |  Warszawa poszukuje agencji reklamowej  |  Unilever wraca do telewizji z kampanią  |  Warner Bros. Discovery zatrudnia byłego sekretarza prasowego Białego Domu  |  Australijska dziennikarka, która siedziała w więzieniu, nie została dopuszczona przed kamery  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 11, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

AI jeszcze długo nie odbierze pracy dziennikarzom. Zabierze nam ją kolega

Co prawda sztuczna inteligencja nie odbierze dziennikarzowi pracy, ale może mu ją odebrać inny dziennikarz, który lepiej pozna działanie AI (fot. Unsplash.com/Markus Winkler)

Sztuczna inteligencja wciąż jest narzędziem i nie zastąpi pracy dziennikarzy – mówili we wtorek prelegenci dwudniowej konferencji Lokalsi 4.0, którą w Warszawie zorganizowało Stowarzyszenie Mediów Lokalnych.

Na konkretne przykłady wykorzystania sztucznej inteligencji przez dziennikarzy wskazywała Elżbieta Jachymczak, redaktorka naczelna portalu Business Intelligence. – Może być wykorzystywana przy automatyzacji części pracy: do poszukiwania treści w sieci, tworzenia tytułów, dobierania słów kluczowych w tekstach publikowanych na portalach – mówi. Jej zdaniem sztuczna inteligencja może zwiększyć wydajność lub podnosić jakość tekstów poprzez dogłębne wykorzystanie danych.

Wiele ograniczeń AI

– AI zanim cokolwiek stworzy, musi wszystkiego się nauczyć. Nie jest w stanie sama poszerzać wiedzy i podlega wielu ograniczeniom, choćby w kwestiach obyczajowych czy politycznych – zwraca uwagę Milena Majchrzak, CEO w Semstorm.

Czytaj też: Wydawca "Daily Mirror" opublikował pierwsze teksty powstałe z użyciem AI

Jeszcze inny aspekt dostrzega mec. Michał Kibil. – Sztuczna inteligencja nie może być autorem w świetle prawa. Tylko człowiek może być podmiotem prawa autorskiego osobistego i majątkowego – tłumaczy. A to niejedyny problem prawny związany z AI. Kolejnym są licencje, na podstawie których korzysta się z narzędzi AI. Nie wszystkie pozwalają na wykorzystanie tekstów generowanych przez sztuczną inteligencję w publikacjach.

Magda Kotlarczyk, CEO Google Polska dodaje, że co prawda sztuczna inteligencja nie odbierze dziennikarzowi pracy, ale może mu ją odebrać inny dziennikarz, który lepiej pozna działanie AI.

Na konferencji zaprezentowano ustalenia z amerykańskich badań, z których wynika, że rozwój technologii może pozbawić pracy 47 proc. obecnie zatrudnionych w instytucjach i firmach, ale wśród dziennikarzy i twórców utrata pracy dotyczyć ok. 3 proc. zatrudnionych.

Czytaj też: Spotify ma ponad pół miliarda użytkowników

(PAR, 11.03.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.