TVP Info w lutym liderem kanałów informacyjnych
W grupie widzów powyżej 4. roku życia udział naziemnego TVP Info (Telewizja Polska) spadł z 5,61 proc. do 4,86 proc. (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)
W lutym br. liderem wśród kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+ był naziemny TVP Info, który nieznacznie wyprzedził TVN 24. Trzy czołowe stacje newsowe zanotowały gorsze wyniki niż rok temu, gdy relacjonowały początek wojny w Ukrainie.
W grupie widzów powyżej 4. roku życia udział naziemnego TVP Info (Telewizja Polska) zmalał z 5,61 proc. do 4,86 proc. Na drugie miejsce spadł TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery) – 4,84 proc. udziału wobec 5,85 proc. rok wcześniej. Trzeci był Polsat News (Telewizja Polsat) – 1,7 proc. (spadek z 2,28 proc.).
Czytaj też: Krytyka lex pilot w czasie wysłuchania publicznego. "PiS strzela sobie w stopę"
Kolejne miejsca zajęły:
- naziemne Wydarzenia 24 (Telewizja Polsat) – 0,64 proc. (wzrost z 0,51 proc.),
- TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) – 0,53 proc. (spadek z 1,07 proc.),
- Polsat News 2 (Telewizja Polsat) – 0,11 proc. (wzrost z 0,1 proc.),
- TV Republika (Telewizja Republika) – 0,1 proc. (wzrost z 0,08 proc.),
- Telewizja wPolsce.pl (Fratria) – 0,03 proc. (w górę z 0,01 proc.),
- Biznes 24 (Tier Investment) – 0,01 proc. (rok temu poniżej 0,01 proc.)
- i News 24 (Astro) – poniżej 0,01 proc. (stacja jest monitorowana od kwietnia 2022).
Czytaj też: Bianka Zalewska 8 marca dostanie nagrodę International Women of Courage
W grupie komercyjnej 16-49 TVN 24 uzyskał 3,03 proc. udziału (spadek z 4,2 proc.), TVP Info – 1,86 proc. (2,9 proc. rok wcześniej), a Polsat News – 1,12 proc. (spadek z 2,01 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 TVN 24 miał z kolei 3,29 proc. udziału (spadek z 4,38 proc.), TVP Info – 2,32 proc. (3,58 proc. rok wcześniej), a Polsat News – 1,31 proc. (spadek z 2,24 proc.).
Biorąc pod uwagę dane z VOSDAL (oglądanie tego samego dnia, ale nie w czasie emisji) TVN 24 miał w lutym średnio 4,84 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, TVP Info - 4,82 proc., a Polsat News - 1,7 proc.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Talk-show Wojewódzkiego wiosną w TVN z mniejszą liczbą odcinków
(MNIE, 07.03.2023)