TVP 2 i TVN zwiększyły udział w widowni w lutym 2023 roku
W lutym TVP 2 prowadził w grupie ogólnej, a TVN w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59 (fot. Pexels.com)
W lutym 2023 roku TVP 2 drugi miesiąc z rzędu notował wyższy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej niż TVP 1. Z tzw. wielkiej czwórki rok do roku wyniki poprawiły TVP 2 i TVN.
W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej czwartego roku życia:
- TVP 2 uzyskał w lutym 2023 roku 7,92 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 7,26 proc. w lutym 2022 roku,
- TVP 1 spadł na drugie miejsce, zmniejszając udział z 8,07 proc. do 7,83 proc.,
- TVN zanotował wzrost z 6,55 proc. do 7,34 proc.,
- Polsat – też odnotował spadek z 7,54 proc. do 7,24 proc.,
- naziemny TVP Info nieznacznie zwiększył przewagę nad kablowo-satelitarnym TVN 24 i uzyskał 4,86 proc. (spadek z 5,61 proc.),
- a TVN 24 – uzyskał wynik 4,84 proc. (spadek z 5,85 proc.).
Czytaj też: "Fakty" w lutym na czele programów informacyjnych
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych w lutym znalazły się również: TV Puls – 3,13 proc. (wzrost z 2,98 proc.), TVN Siedem – 3,1 proc. (spadek z 3,29 proc.), TV 4 – 2,91 proc. (wzrost z 2,47 proc.) i Polsat News – 1,7 proc. (spadek z 2,28 proc.). Przed rokiem kanały newsowe notowały wyższe wyniki z powodu wybuchu wojny w Ukrainie.
W grupie komercyjnej 16-49:
- TVN znalazł się przed Polsatem; udział TVN wyniósł 8,94 proc. (wzrost z 8,06 proc.),
- drugi Polsat miał 8,07 proc. (spadek z 8,49 proc.),
- TVP 2 odnotował 6,1 proc. (wzrost z 5,41 proc.),
- a TVP 1 – 4,49 proc. (spadek z 5,07 proc.).
Czytaj też: Szef KRRiT chce, żeby strukturę właścicielską TVN zbadał międzynarodowy wykonawca
Dalej uplasowały się: TVN Siedem – 3,75 proc. (spadek z 4,05 proc.), TV Puls – 3,41 proc. (wzrost z 3,28 proc.), TVN 24 – 3,03 proc. (spadek z 4,2 proc.), TV 4 – 2,7 proc. (wzrost z 2,31 proc.), TTV – 2,65 proc. (spadek z 2,78 proc.) i Puls 2 – 2,09 proc. (wzrost z 2,06 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 również prowadził TVN, który miał 8,44 proc. udziału w rynku (wzrost z 7,43 proc. przed rokiem). Polsat zanotował 7,91 proc. (spadek z 8,12 proc.), TVP 2 – 6,05 proc. (wzrost z 5,64 proc.), a TVP 1 – 5,27 proc. (spadek z 5,78 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Nowy „Press”: Wiśniewska na zimno, Pawlikowska prowokuje, Pereira ma zadania
(KOZ, 04.03.2023)