RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu. "Press" drugi w swojej kategorii
Stacja RMF FM została najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce – powoływano się na nią w styczniu 2,3 tys. razy (fot. materiały prasowe)
Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce jest stacja RMF FM, na którą powoływano się w styczniu 2,3 tys. razy – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Na drugim miejscu, z awansem o trzy pozycje, znalazło się Radio Zet. Na trzecim miejscu "Rzeczpospolita".
W kategorii Tytuły prasowe na pierwszym miejscu jest zatem "Rzeczpospolita". Informacje dziennika inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 2 tys. razy między innymi dzięki opublikowanemu sondażowi IBRIS na temat poparcia dla ugrupowań parlamentarnych. Drugie miejsce należy do "Gazety Wyborczej", na trzecim miejscu jest "Fakt".
Czytaj też: Szymon Jadczak, Dziennikarz Roku 2022: Nie biorę jeńców
TVN 24 z wynikiem prawie 1,3 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Najczęściej cytowany był temat nieruchomości w konkursie organizowanym przez MEiN.
Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów największy udział stanowią jednocześnie prasa oraz telewizja (po 33%) (fot. IMM)
Wirtualna Polska (1,8 tys.) utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce. Redakcja jako pierwsza podała informację, że wykryte zostały dwa warianty koronawirusa znanego jako Kraken. Drugie miejsce zajął Onet z liczbą prawie 1,6 tys. wzmianek.
Czytaj też: Polskie Radio nie chce ujawnić, ile zarabia prezeska. Bardziej tajne niż pensje w TVP
Magazyn "Press" zajął drugie miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Pierwsze miejsce przypadło "Perspektywom", a trzecie "Forbesowi".
Badanie od nowego roku zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce zdrowotnej (którego liderem jest "Rynek Zdrowia").
Czytaj też: Genialne przemówienia Zełenskiego, które przejdą do historii. Kto mu je pisze?
(MAT, 27.02.2023)