"Polityka" na czele tygodników opinii w 2022 roku
Średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła w ub.r. 88 864 egz. (fot. materiały prasowe)
W 2022 roku "Polityka" obroniła pierwsze miejsce w zestawieniu tygodników opinii, osiągając średnią sprzedaż na poziomie 88 864 egz.
Średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) wyniosła w ub.r. 88 864 egz.: 64 204 egz. stanowiły wydania drukowane, a 24 659 egz. – e-wydania.
Czytaj też: W środę ukaże się wydanie specjalne „Newsweeka” z okazji rocznicy wybuchu wojny w Ukrainie
Następne tytuły w zestawieniu tygodników to:
- "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą 62 429 egz. (53 1115 egz. drukowanych i 9314 e-wydań),
- "Sieci" (Fratria) – 31 184 egz. (26 259 drukowanych i 4924 e-wydań),
- "Do Rzeczy" (Orle Pióro) – 29 564 egz. (22 500 wydania drukowane i 7063 e-wydania),
- "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) – 22 803 sprzedanych egz. (19 674 wydań drukowanych i 3129 e-wydań),
- "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 19 317 egz. (17 831 wydań drukowanych i 1487 e-wydań),
- "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) – 12 439 egz.
"Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) sprzedawał się w 77 128 egz. (76 904 wydań drukowanych i 224 e-wydania), a tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) – w 166 783 egz.
Czytaj też: W obiektach po drukarni Polska Press w Koszalinie powstaje centrum dystrybucji Orlenu i Ruchu
Od początku 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem, dlatego danych za 2022 rok nie można porównać z analogicznym okresem rok wcześniej. Wskaźnik "sprzedaż wydania" stanowi zsumowane dane dla wskaźników: "sprzedaż wydania drukowanego" i "sprzedaż e-wydania".
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.
Czytaj też: Przewodniczący KRRiT chce ukarać kolejnego nadawcę – tym razem Radio Zet
(MZD, 21.02.2023)