Wszystkim dziennikom regionalnym spadła sprzedaż w 2022 roku. "Pomorska" liderem
W 2022 roku średnia sprzedaż "Gazety Pomorskiej" wynosiła 14 805 egz.
W 2022 roku dzienniki regionalne sprzedały średnio 148 454 egz., z czego 132 274 egz. to były wydania drukowane, a 16 180 stanowiły e-wydania. Największym dziennikiem regionalnym pozostaje "Gazeta Pomorska". Wszystkim tytułom spada sprzedaż, większości na dwucyfrowym poziomie.
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w 2022 roku liderem sprzedaży wśród dzienników regionalnych była "Gazeta Pomorska" (Polska Press) – jej średnia sprzedaż wynosiła 14 805 egz.
Czytaj też: Polska Press rozważa dwudniowy cykl wydawniczy dzienników. "To zły sygnał"
Drugi był "Dziennik Zachodni" (Polska Press), który sprzedawał średnio 10 160 egz., a na trzecim miejscu uplasował się "Głos Wielkopolski" (Polska Press), rozchodzący się w 10 048 egz.
Na kolejnych miejscach znalazły się następujące tytuły:
- "Głos – Dziennik Pomorza" (Polska Press) 7232 egz.,
- "Express Ilustrowany" (Polska Press) – 7211 egz.,
- "Nowiny" (Polska Press) – 6531 egz.,
- "Echo Dnia" (Polska Press) – 6402 egz.,
- "Dziennik Bałtycki" (Polska Press) – 6392 egz.,
- "Dziennik Łódzki" (Polska Press) – 6194 egz.
- "Gazeta Krakowska" (Polska Press) – 5782 egz.
Czytaj też: Dziennikarze Polska Press będą robić materiały dla TVP. Wyprodukują newsy wideo z powiatów
Najwięcej e-wydań – 1899 egz. – sprzedała "Polska Metropolia Warszawska". Poziom 1 tys. egz. przekroczyły również: "Gazeta Krakowska" – 1191 egz. i "Dziennik Bałtycki" – 1089 egz.
Wskaźnik "sprzedaż wydania", którym od roku 2022 posługuje się PBC, stanowi zsumowane dane dla wskaźników: sprzedaż wydania drukowanego i sprzedaż e-wydania. PBC nie liczy już "średniej sprzedaży ogółem", dlatego najnowszych danych nie da się wprost porównać z analogicznym okresem rok wcześniej.
Można jednak przypomnieć, jak wyglądała średnia sprzedaż w 2021 roku według wskaźnika "średnia sprzedaż ogółem", by zorientować się w sytuacji dzienników regionalnych.
Czytaj też: W TVP 3 regionalne serwisy co godzinę, będzie też współpraca z radiową Trójką
I tak w 2021 roku liderem wśród dzienników regionalnych także była "Gazeta Pomorska", a jej średnia sprzedaż wyniosła 17 927 egz. i była o 18,1 proc. niższa niż w 2020 roku. Drugi był "Dziennik Zachodni" ze średnią sprzedażą 12 935 egz. (spadek o 20,4 proc. w stosunku do roku 2020), a trzeci "Głos Wielkopolski" (Polska Press) – 12 250 egz. (spadek wobec roku 2020 na poziomie 18,7 proc.).
Za 2021 rok w pierwszej piątce znalazły się również: "Express Ilustrowany" (Polska Press) – 8854 egz. (spadek o 19,7 proc. w porównaniu z 2020 rokiem) oraz "Głos – Dziennik Pomorza" (Polska Press) – 8444 egz. (spadek o 17,5 proc.).
Czytaj też: Michał Marszał, który prowadzi konta "NIE", wiosną wróci do happeningu przeciwko władzy
(MZD, 11.02.2023)