Kantar: Polskie Radio w ogóle nie promowało Trójki w mediach w 2022 roku
Polskie Radio w 2021 roku na reklamy Trójki wydało 10,9 mln zł, a w 2022 roku – już ani grosza (Fot. Piotr Molęcki/East News)
W 2022 roku Polskie Radio nie wydało ani złotówki na reklamy Programu III Polskiego Radia – wynika z danych Kantar, którymi dysponuje "Presserwis".
Najbardziej aktywną reklamowo stacją radiową – jak pokazują dane cennikowe Kantar, które nie uwzględniają rabatów i internetu – był RMF FM. Grupa RMF na reklamy głównej rozgłośni przeznaczyła w mediach monitorowanych przez firmę 22,5 mln zł, tj. o 6,2 proc. mniej niż w 2021 roku. Mniejsze były również nakłady na reklamę RMF Classic (spadek o 35,2 proc., do 4,6 mln zł) i internetowe Radio RMF 24 (spadek o 3,3 proc., do 1,7 mln zł).
Eurozet promował głównie Radio Zet. Kampanie tej stacji pochłonęły 12,2 mln zł, czyli o 9,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Na reklamy Meloradia wydano 681 tys. zł (o 24,1 proc. mniej), a Chillizet – 405 tys. zł (ani złotówki w 2021 roku).
Grupa Radiowa Agory więcej przeznaczyła na reklamy Złotych Przebojów, Tok FM i Radia Pogoda. Cennikowa wartość kampanii Złotych Przebojów wyniosła 5,4 mln zł (wzrost o 5,2 proc.), Tok FM – 3,2 mln zł (wzrost o 16,9 proc.), a Radia Pogoda – 2,6 mln zł (wzrost o 59 proc.).
Polskie Radio niemal o połowę – o 45,1 proc., do 3,9 mln zł – ograniczyło wydatki na kampanie radiowej Jedynki. Na reklamy radiowej Trójki nie wydało ani złotówki, podczas gdy w 2021 roku było to 10,9 mln zł.
Grupa Radiowa Time mniej inwestowała w reklamy Eski (spadek o 40,7 proc., do 1,2 mln zł), a więcej w reklamy Vox FM (wzrost z 31 tys. zł w 2021 roku do 1 mln zł w 2022 roku).
Czytaj też: Pilne spotkanie związkowców z zarządem Agory ws. wydzielenia "Wyborczej" i Gazety.pl
(KOZ, 06.02.2023)