Bytom kolejnym miastem z uchwałą reklamową
Zmiany w mieście są możliwe dzięki ustawie krajobrazowej, które weszła w życie we wrześniu 2015 roku (fot. materiały prasowe)
W poniedziałek 30 stycznia radni Rady Miejskiej w Bytomiu podjęli uchwałę w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w Bytomiu.
W uchwale reklamowej miasto zostało podzielone na trzy strefy: wrażliwą (śródmieście oraz najbardziej cenne zabytkowo obszary miasta), przyrodniczą (tereny zielone w Bytomiu) oraz komercyjną (pozostałe rejony miasta). Zapisy uchwały różnią się w zależności od usytuowania poszczególnych nośników reklamowych w każdej z trzech stref.
Czytaj też: Orlen pozostaje w Formule 1. Został sponsorem Scuderia AlphaTauri
Przykładowo, uchwała wprowadza zakaz instalowania wolnostojących billboardów w strefie wrażliwej. Zakazuje też umieszczania migających reklam świetlnych w tej strefie oraz wprowadza zakaz umieszczania na budynkach pod ochroną konserwatorską w Śródmieściu naściennych reklam wielkoformatowych. W uchwale znajdują się także szczegółowe zapisy dotyczące dopuszczalnych wymiarów i parametrów reklam wielkoformatowych i billboardów w strefie komercyjnej. Uchwała wprowadza również określone zalecenia dla ogródków gastronomicznych. Restauratorzy powinni stosować ujednoliconą kolorystykę i określone materiały w ogródkach gastronomicznych oraz jednolity wystrój w ramach jednej kawiarenki.
Uchwała będzie wchodziła w życie stopniowo. W przypadku siatek i banerów reklamowych czas na dostosowanie się do nowych zapisów uchwały wynosi 12 miesięcy, szyldów – 2 lata. W przypadku pozostałych tablic reklamowych i urządzeń – w strefie wrażliwej – 5 lat, a w strefach komercyjnej i przyrodniczej – 8 lat od daty wejścia w życie uchwały reklamowej.
Czytaj też: Zatrudnienie Fernando Santosa to dobry ruch dla wizerunku PZPN
(KAP, 31.01.2023)