Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 20, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek płatnej telewizji w Polsce w 2022 roku był wart 1,5 mld euro

Polacy spędzają przed telewizorem więcej czasu niż mieszkańcy większości porównywanych w analizie krajów (fot. Pixabay.com)

Wartość rynku płatnej telewizji w Polsce w 2022 roku to 1,5 mld euro – wynika z raportu przygotowanego przez globalną firmę doradztwa strategicznego Arthur D. Little dla Piksel – Polskiej Fundacji Wspierania Rozwoju Komunikacji.

Z 1,5 mld euro w 2022 roku 0,9 mld euro przypadało na telewizję satelitarną, 0,4 mld euro na kablową, a 0,1 mld euro na IPTV. Dla porównania, np. w Hiszpanii wartość rynku to 1,7 mld euro, ale tam większość z tej kwoty – 1,4 mld euro – przypadła na telewizję IPTV. Z kolei w Niemczech wartość rynku to 7,3 mld euro, z czego 2,8 mld euro to telewizja satelitarna, a 2,7 mld euro – kablowa, zaś we Francji – 3,8 mld euro, z czego 2,1 mld euro to IPTV.

Czytaj też: W kontroli Krajowego Instytutu Mediów uczestniczy osoba typowana na jego szefową

Udział liczby subskrypcji płatnej telewizji w całkowitej liczbie gospodarstw domowych w Polsce w 2022 roku to 88 proc., a np. we Francji – 91 proc., w Holandii – 87 proc., a w Niemczech – 72 proc.

W ciągu najbliższych pięciu lat Arthur D. Little przewiduje wzrost polskiego rynku płatnej telewizji i liczby subskrybentów – wartość rynku ma wzrosnąć o 3 proc., a liczba subskrypcji pójść w górę o 1 proc. Dla porównania np. w Niemczech oba te wskaźniki mają zmaleć po 2 proc., a we Francji wartość rynku ma skurczyć się o 1 proc., a liczba subskrypcji wzrosnąć o 2 proc.

Według danych na styczeń 2023 średnia cena pakietu płatnej telewizji w Polsce to 11 euro miesięcznie, podczas gdy np. we Francji i Czechach to 18 euro, a w Niemczech – 16 euro.

Czytaj też: Kuba Wojewódzki wraca na łamy "Polityki" w przyszłym tygodniu

Koszt subskrypcji w Polsce utrzymuje się na relatywnie niskim poziomie – 0,3 proc. w 2022 (wskaźnik wyliczony jako średni roczny koszt pakietu płatnej telewizji podzielony przez PKB na 1 mieszkańca). Dla porównania w Niemczech jest to 0,5 proc., a w Czechach i Francji – 0,3 proc.

Polacy spędzają przed telewizorem więcej czasu niż mieszkańcy większości porównywanych w analizie krajów (8 europejskich i Stanów Zjednoczonych) – w 2021 roku w Polsce było to średnio 246 minut dziennie, a np. we Francji – 219 i 213 w Niemczech. Więcej czasu od Polaków przed odbiornikami spędzają tylko Włosi – 260 minut.

"Ilość czasu spędzanego na oglądaniu telewizji w Polsce jest wyższa niż za granicą, do czego przyczynia się ilość i jakość oferowanych treści, a także ceny pakietów telewizyjnych" – podano w raporcie.

Czytaj też: Netflix po dodaniu 7,7 mln ma już ponad 230 mln subskrypcji. Reed Hastings ustąpił z funkcji CEO

(MNIE, 20.01.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.