Netflix dominuje na rynku produkcji streamingowych
Netflix jest niekwestionowanym liderem w liczbie produkowanych treści (fot. Unsplash.com/Dima Solomin)
Netflix pozostaje dominatorem na rynku serwisów streamingowych, jeśli chodzi o liczbę produkowanych treści. Według danych HarrisX i MoffettNathanson Research, w ostatnim kwartale 2022 roku wyprodukował 1160 nowych odcinków filmów, programów i seriali.
To prawie czterokrotnie więcej niż w przypadku Amazon Prime Video, który zajął drugie miejsce, wypuszczając 323 odcinki w ciągu kwartału. Podium zamyka Disney+ – 207, a czwarty jest inny serwis koncernu Disneya, Hulu – 174. Sześciu czołowych konkurentów Netflixa wyprodukowało łącznie 1220 oryginalnych odcinków.
Czytaj też: HBO Max podnosi ceny po raz pierwszy od uruchomienia w 2020 roku
Łączna liczba minut transmisji strumieniowej ze wszystkich platform wzrosła w czwartym kwartale o 47 proc. w porównaniu z takim samym okresem rok wcześniej.
Największy procentowy wzrost pod tym względem odnotowała usługa DirecTV, wzrastając rok do roku o 175 proc. Następny był Peacock – 145 proc., a dalej Tubi – 121 proc., Roku Channel – 97 proc. i Pluto TV – 58 proc.
Netflix produkuje prawie cztery razy więcej niż następny w zestawieniu Amazon Prime Video (screen: Mediapost.com)
Globalne serwisy streamingowe miały niższy wzrost łącznego czasu programu, gdyż startowały z wyższych poziomów. I tak: HBO Max – 68 proc., Disney+ – 45 proc., Amazon Prime Video – 42 proc., Hulu – 33 proc., Netflix – 27 proc. wzrostu transmisji strumieniowej.
Czytaj też: Złote Globy po powrocie do NBC straciły 9 proc. widzów
Jedynym, który odnotował spadek, był Apple TV+ (-12 proc.). Wynikało to z tego, że napędzający wzrost hit platformy serial "Ted Lasso" w okresie od października do końca grudnia nie zaoferował nowych odcinków.
(MAC, 16.01.2023)