TVN 24 liderem kanałów informacyjnych w 2022 roku
W grupie widzów powyżej 4. roku życia wśród kanałów informacyjnych prowadził TVN 24, uzyskując 5,64 proc. udziału (fot. Paweł Wodzyński/East News)
W 2022 roku liderem wśród kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+, jak i komercyjnych 16-49 i 16-59, był TVN 24. W porównaniu z 2021 rokiem wszystkie stacje newsowe albo poprawiły udział w rynku, albo go utrzymały.
W 2022 w grupie widzów powyżej 4. roku życia wśród kanałów informacyjnych:
- prowadził TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery), uzyskując 5,64 proc. udziału wobec 4,95 proc. w 2021 roku;
Czytaj też: Sejm ma dziś głosować ws. ustawy pilotowej. Wątpliwości co do jej zgodności z Konstytucją
- udział naziemnego TVP Info (Telewizja Polska) wzrósł z 3,99 proc. do 5,18 proc.,
- a Polsat News (Telewizja Polsat) poszedł w górę z 1,77 proc. do 1,98 proc.
- Kolejne miejsce zajął TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) – 0,66 proc. (wzrost z 0,42 proc.),
- dalej naziemne Wydarzenia 24 (Telewizja Polsat) – 0,65 proc. (wzrost z 0,14 proc., do końca sierpnia 2021 kanał nadawał jako Superstacja),
- Polsat News 2 (Telewizja Polsat) – 0,11 proc. (wzrost z 0,1 proc.),
- TV Republika (Telewizja Republika) – 0,09 proc. (wzrost z 0,07 proc.),
- Telewizja wPolsce.pl (Fratria) – 0,02 proc. (bez zmian),
- Biznes 24 (Tier Investment) – 0,01 proc. (bez zmian)
- i News 24 (Astro) – poniżej 0,01 proc. (stacja jest monitorowana od kwietnia 2022).
Czytaj też: Korespondentka Polsat News w Brukseli zniknęła z anteny. Zaprzecza, że odchodzi
W grupie komercyjnej 16-49 TVN 24 uzyskał 3,52 proc. udziału (w górę z 3,08 proc.), TVP Info – 2,36 proc. (1,71 proc. rok wcześniej), a Polsat News – 1,62 proc. (wzrost z 1,47 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 TVN 24 miał z kolei 3,85 proc. udziału (wzrost z 3,27 proc.), TVP Info – 2,95 proc. (2,06 proc. rok wcześniej), a Polsat News – 1,74 proc. (wzrost z 1,6 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: TSUE przyznaje, że w TVP mogło dojść do dyskryminacji
(MNIE, 13.01.2023)