PlumResearch: "Stranger Things", "Wednesday" i "Jak pokochałam gangstera" hitami Netflixa w Polsce
Serial "Stranger Things" w serwisie oglądało 3,7 mln unikalnych użytkowników w Polsce (fot. materiały prasowe)
Seriale "Stranger Things" i "Wednesday" oraz film "Jak pokochałam gangstera" były najpopularniejszymi pozycjami na platformie Netflix w Polsce w 2022 roku - wynika z danych PlumResearch udostępnionych "Presserwisowi".
W 2022 roku serial "Stranger Things" w serwisie oglądało 3,7 mln unikalnych użytkowników (unique viewers), a łączny czas wyświetleń sięgnął 55,7 mln godzin (total hours watched).
Czytaj też: Piotr Gąsowski odszedł z programu Polsatu "Twoja twarz brzmi znajomo"
Na drugim miejscu był serial "Wednesday", który przyciągnął 3,3 mln użytkowników i był oglądany łącznie przez 20 mln godzin. Trzecia pozycja przypadła polskiemu filmowi "Jak pokochałam gangstera" z 3,1 mln użytkowników i 9,4 mln godzin.
Dalej znalazły się: polski serial "Wielka woda" (2,7 mln użytkowników; 10,6 mln godzin) i polski film erotyczny "365 dni. Ten dzień" (2,7 mln użytkowników; 4,6 mln godzin).
W pierwszej dziesiątce uplasowały się także: polski film "Furioza" (2,6 mln użytkowników; 5,9 mln godzin), seriali "Dahmer" (2,5 mln użytkowników; 13,2 mln godzin), polski familijny "Za duży na bajki" (2,5 mln użytkowników; 4,1 mln godzin), film "Oszust z Tindera" (2,5 mln użytkowników; 3,8 mln godzin) i film "Purpurowe serca" (2,3 mln użytkowników; 5,1 mln godzin).
Czytaj też: Będzie trzeci sezon "Skazanej" z Agatą Kuleszą w Playerze
Jak policzył PlumResearch, łącznie połowa z tytułów w top 20 to polskie produkcje. Były to też: "Gierek" (11. pozycja; 2 mln użytkowników), "Koniec świata, czyli Kogel-mogel 4" (12.; 1,8 mln), "Poskromienie złośnicy" (13., 1,8 mln), "Kolejne 365 dni" (18.; 1,7 mln) i serial "Zachowaj spokój" (20.; 1, 7 mln).
Z kolei w rankingu z podziałem na poszczególne sezony numerem jeden był pierwszy sezon serialu "Wednesday" z 3,3 mln użytkowników, podczas gdy czwarty sezon "Stranger Things" (2,7 mln użytkowników; 29,9 mln godzin) zajął dopiero czwarte miejsce. Między nimi były: film "Jak pokochałam gangstera" i serial "Wielka woda". Także pierwszy sezon "Stranger Things" (2,3 mln użytkowników) znalazł się w pierwszej dziesiątce, zdobywając widownię niewiele niższą niż najnowsza seria.
Czytaj też: TVN Style z programem "Tipy stylowej ekipy", a TTV z castingami do "Życia rodzinnego"
Wskaźnik unique viewers jest definiowany jako profil, który obejrzał co najmniej 2 minuty danej treści. Z kolei total hours watched to suma czasu spędzonego na oglądaniu danej treści przez subskrybentów platformy.
Czytaj też: Nowy „Press”: Jadczak nie bierze jeńców, Babiarz tańczy, Piński prowokuje, a stand-uper klnie
(KOZ, 09.01.2023)