POT zapłaciła PZPN 3,7 mln zł za promocję kraju przez piłkarzy
Za 64 proc. ekwiwalentu reklamowego odpowiadają transmisje meczów reprezentacji w Telewizji Polskiej (fot. materiały prasowe)
Polska Organizacja Turystyczna przekazała Polskiemu Związkowi Piłki Nożnej 3,7 mln zł w zamian za działania promujące Polskę przez sportowców biorących udział w Mistrzostwach Świata w piłce nożnej w Katarze.
Polacy rozegrali w Katarze cztery spotkania. Trzy w fazie grupowej i jedno w pucharowej, z późniejszym wicemistrzem świata Francją.
Czytaj też: PZPN z szansą na przedłużenie umowy ze sponsorem. Biedronka nie potwierdza
Niedawno według opublikowanej przez Publicon Sport analizy PSMM Monitoring & More od marca do października br. sumaryczny szacunkowy ekwiwalent reklamowy (AVE) osiągnięty przez sponsorów reprezentacji Polski przekroczył 612 mln zł, a liczba medialnych ekspozycji ich marek wyniosła prawie 38 tys.
(KAP, 23.12.2022)