Wydawnictwa Burda Media Polska i Bauer podnoszą ceny okładkowe magazynów
Grudniowo-styczniowy numer "Glamour" kosztuje 9,99 zł
Wydawnictwo Burda Media Polska podnosi ceny okładkowe miesięcznika "Glamour” i magazynu „Elle Decoration”. W Bauerze podrożał zaś miesięcznik "Olivia".
Podwójny, grudniowo-styczniowy numer "Glamour”, który jest już w sprzedaży, kosztuje 9,99 zł – o 2 zł więcej, niż dotąd. Z kolei od stycznia 2023 roku cena dwumiesięcznika "Elle Decoration” wzrośnie aż o 5 złotych – z 19,99 na 24,99 zł. W przypadku wydawnictwa Bauer dostępny już na rynku styczniowy numer "Olivii" kosztuje 4,49 zł – to o 50 groszy więcej, niż wcześniejsze numery.
Czytaj też: Tok FM i OKO.press będą współpracować przed wyborami
W przypadku koncernu Burda Media Polska obserwujemy podwyżki cen okładkowych kolejnych tytułów. We wrześniu cena dwutygodnika „Viva!” wzrosła z 4,99 zł do 5,99 zł. W październiku podrożały zaś miesięczniki „National Geographic” (z 16,99 do 17,99 zł) i „Elle” (z 9,99 do 11,99 zł), a w listopadzie National Geographic Traveler (z 12,99 do 14,99 zł).
Przypomnijmy, że pod koniec października Burda Media Polska ogłosiła decyzję o likwidacji ponad 20 tytułów. Z początkiem 2023 roku z rynku znikną m.in: dwutygodnik "Party", miesięczniki "Claudia" i "Dobre Rady". W portfolio wydawcy pozostaną jedynie magazyny wspierające rozwój multimedialnych marek – „Glamour", "Viva!", a także "Elle", "Elle Decoration" i "National Geographic Polska".
To nie koniec zmian na rynku magazynów: w listopadzie zamknięcie pięciu tytułów ogłosiło wydawnictwo Bauer. Z rynku zniknąć mają "Naj”, „Przepis na Zdrowie”, „Bliżej Ciebie”, "Takie Jest Życie” oraz "Cuda i Objawienia”, a także szereg wydań specjalnych.
Czytaj też: PiS nie lubi „obcych” dziennikarzy na swoich imprezach
(MZD, 27.12.2022)