YouTube podpisało umowę z NFL od sezonu 2023
NFL Sunday Ticket umożliwia Amerykanom śledzenie ich wszystkich ulubionych drużyn (fot. Pixabay.com)
National Football League ogłosiła zawarcie umowy z Google, która przyznaje kanałom YouTube TV i YouTube Primetime Channel wyłączną dystrybucję niedzielnego pakietu transmisji rozgrywek futbolu amerykańskiego, począwszy od sezonu 2023. Za 2 mld dol. rocznie, przez siedem sezonów.
Od następnego sezonu NFL Sunday Ticket będzie dostępny w dwóch rozwijających się firmach subskrypcyjnych YouTube jako pakiet dodatkowy w YouTube TV i samodzielny wybór w kanałach YouTube Primetime.
Czytaj też: "The Guardian" zaatakowany przez hakerów, ale sobie poradził
NFL Sunday Ticket, obejmujący wszystkie niedostępne na rynku niedzielne mecze NFL sezonu regularnego (oprócz transmitowanych w stacjach Fox i CBS), umożliwia fanom w Stanach Zjednoczonych śledzenie wszystkich ich ulubionych drużyn i graczy bez względu na to, gdzie mieszkają.
Pakiet został uruchomiony w 1994 roku. Od początku był dystrybuowany w usłudze satelitarnej DirecTV. NFL i YouTube będą współpracować, aby określić dodatkowe zasady, na jakich pakiet ma być odbierany w obiektach komercyjnych, takich jak bary i restauracje.
NFL i Google są partnerami od czasu, gdy Liga po raz pierwszy uruchomiła swój oficjalny kanał na YouTube w 2015 roku. Od tego czasu kanał NFL na YouTube rozrósł się do ponad 10 mln subskrybentów.
Czytaj też: Twitter nadal tnie koszty. Odchodzi kolejna szefowa
(MAC, 23.12.2022)