Telewizja Media Narodowe nadal bez koncesji. W tym roku nie pojawi się w kablówkach
Po otrzymaniu koncesji stacja pojawi się w mniejszych i średnich sieciach kablowych, obecnie nadaje na YouTube (screen: YouTube/Media Narodowe)
Telewizja Media Narodowe w tym roku nie pojawi się już w sieciach kablowych, bo nadal nie ma koncesji od KRRiT.
W grudniu Krajowa Rada wezwała nadawcę do uzupełnienia wniosku koncesyjnego. Piotr Barełkowski, odpowiadający za dystrybucję i rozwój kanału, zapewnia, że wniosek został już poprawiony. – Dwa, trzy tygodnie temu okazało się, że brakowało podpisów osób z zarządu Stowarzyszenia "Marsz Niepodległości", ale niezwłocznie je uzupełniliśmy – wyjaśnia Barełkowski.
"Kilkudziesięciu operatorów już czeka"
W tym roku nie przewidziano już posiedzeń KRRiT. Rada wnioskiem Telewizji Mediów Narodowych zajmie się więc dopiero w 2023 roku. Sam wniosek o koncesję KRRiT zarejestrowała na początku listopada.
Czytaj też: TVP zamierza zatrudnić kilkuset współpracowników TAI
Po otrzymaniu koncesji stacja pojawi się w mniejszych i średnich sieciach kablowych, z którymi udało się jej porozumieć w sprawie współpracy. – Kilkudziesięciu operatorów czeka już na sygnał kanału – mówi Piotr Barełkowski.
Pierwotnie Telewizja Mediów Narodowych zapowiadała start emisji testowej na 11 listopada. Jednak później poinformowała, że bez koncesji nie będzie prowadziła otwartych testów w sieciach kablowych, a tylko w internecie. Z kolei Piotr Barełkowski tłumaczył, że jego słowa z wypowiedzi dla mediów zostały źle zrozumiane i nie chodziło mu o otwarte testy w kablówkach.
Telewizja Mediów Narodowych będzie utrzymywana z reklam i wpłat
Stowarzyszenie "Marsz Niepodległości" ma już jednak wpis do tzw. rejestru programów teleinformatycznych i rozprowadzanych. Wpis datowany jest na 9 listopada br. Dzięki temu stowarzyszenie może rozpowszechniać sygnał kanału w internecie, np. na YouTube.
Czytaj też: KRRiT wszczęła postępowanie w sprawie skargi Solidarnej Polski na Polskie Radio
Kanał Telewizja Mediów Narodowych dla operatorów jest bezpłatny. Będzie utrzymywać się głównie z wpłat od widzów i z reklam. Szefem redakcji został Tomasz Kalinowski, redaktor naczelny Medianarodowe.com. Zespół stacji liczy ok. 25 osób. W pierwszym roku koszt kanału ma wynieść ok. 1 mln zł. Stacja liczy, że po dwóch latach osiągnie 0,2-0,3 proc. udziału w rynku w grupie 4+.
Stowarzyszenie "Marsz Niepodległości" odpowiada za organizację w Warszawie Marszu Niepodległości, który odbywa się corocznie 11 listopada. Stowarzyszenie jest regularnie wspierane z państwowych dotacji.
Czytaj też: Piotr Kraśko ponownie prowadzi "Fakty po Faktach" w TVN 24
(MNIE, 23.12.2022)