TVN Media o ofercie addressable TV: "skala popytu bardzo nas zaskoczyła"
- Spośród kryteriów wybieranych przez klientów to właśnie geotargetowanie jest najpopularniejszym filtrem - informuje Maciej Ziąbrowski (fot. Piotr Molęcki/East News)
Biuro reklamy TVN Media zrealizowało dotychczas kampanie addressable TV z kilkudziesięcioma klientami - przekazało "Presserwisowi" TVN Warner Bros. Discovery.
Na początku października biuro reklamy TVN Media wprowadziło do oferty możliwość zakupu spersonalizowanych reklam telewizyjnych kierowanych do wybranych gospodarstw domowych.
- W tym stosunkowo krótkim okresie wielu klientów TVN Media zdecydowało się przetestować oferowane przez nas rozwiązanie - mówi Maciej Ziąbrowski, business developments & integrations director w TVN Warner Bros. Discovery. - Zrealizowaliśmy kampanie reklamowe z kilkudziesięcioma klientami, a część z nich zdecydowała się już teraz na długofalową współpracę. Skala popytu bardzo nas zaskoczyła - informuje Ziąbrowski.
Maciej Ziąbrowski tłumaczy, że TVN Media rozwija ofertę addressable TV w oparciu o zgłaszane przez klientów funkcjonalności. Wprowadzono m.in. możliwość poszerzenia zasięgu geotargetowania o dany promień od lokalizacji (np. konkretnego miasta lub kodu pocztowego). - Spośród kryteriów wybieranych przez klientów to właśnie geotargetowanie jest najpopularniejszym filtrem - stwierdza.
Poza geotargetowaniem grupy odbiorców reklam addressable TV są najczęściej określane na podstawie danych demograficznych czy dochodu. - Pierwsze kampanie z zastosowaniem spersonalizowanych kryteriów targetowania zostały także wyemitowane przy treściach z biblioteki na żądanie serwisu Player.pl - dodaje Maciej Ziąbrowski.
Model dynamicznej podmiany reklamy, czyli addressable TV, polega na nałożeniu na tradycyjne bloki reklamowe emitowane w telewizji liniowej alternatywnych bloków, zawierających spersonalizowany zestaw reklam dostosowany do indywidualnych cech użytkownika. Reklamy dostarczane są drogą internetową i nakładają się na blok liniowy.
- Oferta addressable TV w unikalny sposób łączy zalety tradycyjnej telewizji liniowej - jej zasięg, oddziaływanie emocjonalne, dowiedzioną siłę w budowaniu marek - z możliwościami świata digital, w tym przede wszystkim z większą precyzją dotarcia, lepszym dopasowaniem reklam czy wreszcie możliwościami bezpośredniego mierzenia efektów - wylicza Ziąbrowski.
Czytaj też: Addressable TV to rewolucja w reklamie telewizyjnej
(KOZ, 16.12.2022)