Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TikTok podsumowuje 2022 rok i wskazuje najważniejsze trendy na platformie

Wśród najpopularniejszych trendów na platformie znalazł się "TikTok Thought Me" (fot. Pexels.com)

Platforma TikTok opublikowała raport, w którym podsumowała, jakie trendy w 2022 roku przewijały się przez aplikację najczęściej.

Paula Kornaszewska, head of operations TikTok CEE, w trakcie spotkania z mediami  14 grudnia wskazała, że aktualnie z aplikacji na całym świecie korzysta ponad miliard osób, a jedną z najszybciej rosnących grup wśród użytkowników są osoby 40, 50 i 60+. Podkreśliła, że TikTok dawno już wyrósł z bycia "aplikacją do tańczenia", a aktualnie najpopularniejszymi trendami są działania rozrywkowe, łączące się z edukacyjnymi i poradnikowymi treściami. 

Wśród najpopularniejszych trendów na platformie znalazł się "TikTok Thought Me". To już makrotrend, pod którego parasolem znajdują się różnorakie kategorie treści, takie jak nauka języków, porady finansowe czy life hacki. Wsród najpopularniejszych polskich kanałów można wymienić Satisfying pottery (zajmujący się garncarstwem) czy mrkryha (recenzent restauracji). Ten ostatni twórca jest też częścią tzw. "FoodToka" - czyli treści kulinarnych uczących użytkowników gotowania oraz dających sugestie, gdzie można dobrze zjeść. W 2022 roku z hashtagiem #food udostępniono na TikToku 418 mln filmów. 

TikTok przedstawił też listę wschodzących gwiazd swojej platformy. Są to: Prawomarcin, który w ciągu roku urósł z 10 tys. obserwujących do 1,5 mln, oferujący fanom przystępne informacje dotyczące ich praw. Kolejnym jest Iwonablecharczyk_real, kierowca ciężarówki, pokazująca swoją codzienność w zawodzie zdominowanym przez mężczyzn. Ostatni to Official_dawid_podsiadło - kanał należący do popularnego muzyka, który w kilka tygodni zdobył ponad 150 tys. obserwujących.

Platforma przedstawiła również listę najpopularniejszych piosenek na TikToku. Według badań aplikacji 63 proc. użytkowników poznaje tutaj dźwięki, z którymi nie zetknęli się wcześniej w żadnym miejscu, natomiast 67 proc. zdarza się szukać na serwisach streamingowych piosenek usłyszanych na TikToku. Najpopularniejszymi utworami na platformie okazały się piosenki od SB Maffiji, Okiego oraz Mr. Polski & Abel de Jonga.

(KAP, 16.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.