52 mln Amerykanów będzie subskrybować wersje serwisów z reklamami
Disney+ i Netflix wprowadziły wersje z reklamami i przyciągnęły sporo odbiorców (screen: YouTube/Star Wars, YouTube/Netflix)
Według prognoz firmy analitycznej Parks Associations liczba gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych korzystających z co najmniej jednej usługi przesyłania strumieniowego z reklamami (AVoD) do 2027 roku wzrośnie o 6,7 proc., osiągając liczbę 52 mln.
Prognoza dotycząca największego na świecie rynku serwisów streamingowych uwzględnia wprowadzenie pod koniec br. poziomów AVoD przez Netflix i Disney+, a także tych opcji serwisów zawierających reklamy wcześniej dostępnych na platformach Hulu, Paramount+, Peacock, Discovery+ i HBO Max.
Czytaj też: Disney+ uruchomił wersję z reklamami
Dla porównania, wersje serwisów wolne od reklam (SVoD) wzrosną z 338 mln na koniec 2021 roku do 450 mln do 2027. To wzrost o 33 proc. w ciągu sześciu lat.
Około jednej trzeciej amerykańskich gospodarstw domowych korzysta obecnie z co najmniej jednego serwisu AVoD.
(MAC, 13.12.2022)