Disney+ uruchomił wersję z reklamami
Nie wiadomo dokładnie, kiedy wersja z reklamami zawita do Polski, ale bardzo możliwe, że w 2023 roku
Disney+ uruchomił opcję reklamową, na starcie mając ponad 100 reklamodawców. Na razie w Stanach Zjednoczonych. W innych krajach opcja będzie pojawiać się stopniowo w 2023 roku.
Wśród firm, które promują się na platformie są m.in.: Walmart, AT&T, T-Mobile, Procter & Gamble, Macy's, Airbnb, Mattel, Google, State Farm, UPS, Red Bull, Honda, Target, Marriott, Taco Bell, Kohl's, American Express, Royal Caribbean, DoorDash, Tiffany & Co., Volkswagen, Meta Platforms i wielu innych. Przy starcie opcji z reklamami obecne były wszystkie ważne światowe grupy zajmujące się ich tworzeniem: Publicis Groupe, IPG, Dentsu, WPP, Omnicom Media, Horizon Media, Havas Media i Stagwell.
Czytaj też: Netflix szykuje kolejne polskie produkcje. Zainwestował 400 mln złotych
Płatne przerywniki zajmują cztery minuty w każdej godzinie danego filmu czy też programu.
Podstawowy plan "Disney+ Basic” z ceną 7,99 dol. miesięcznie obejmuje wersję z reklamami (tyle samo kosztowała wcześniej wersja ich pozbawiona). "Disney+ Premium" to plan bez reklam za 10,99 dol. miesięcznie (podwyżka o 3 USD) lub 109,99 dol. rocznie. Następny poziom "Disney Bundle Duo Basic” (Disney+ z reklamami, Hulu z reklamami) kosztuje 9,99 dol. miesięcznie. Pakiet trzech usług – Disney Bundle Trio Basic – z dodanym ESPN+ z reklamami za 12,99 dol. miesięcznie.
Disney ma już doświadczenie w branży reklam strumieniowych za pośrednictwem Hulu, innej platformy, którą kontroluje.
Czytaj też: Amazon Prime Video zdystansował Netflixa w Stanach Zjednoczonych
HBO Max, obecnie należący do połączonego Warner Bros. Discovery, wprowadził w zeszłym roku swój poziom oparty na reklamach za 10 dol. miesięcznie, w porównaniu z regularną ceną 15 dol. za wersję bez nich. Peacock (NBCUniversal) i Paramount+ (Paramount Global) mają również takie wersje, które kosztują mniej niż ich odpowiedniki premium. Netflix swoją opcję reklamową wprowadził na początku listopada br. (w USA za 6,99 dol.).
Roku, duży dystrybutor strumieniowego wideo z ponad 63 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, nie zgodził się jeszcze na wyświetlanie Disney+ w nowym kształcie, ponieważ negocjacje z Disneyem dotyczące podziału przychodów na razie utknęły.
Czytaj też: Amazon i Apple przywracają swoje reklamy na Twittera
(MAC, 09.12.2022)