Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 09, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta nie będzie wyświetlać reklam opartych na danych osobowych

Meta musi się liczyć z karami finansowymi (fot. Unsplash.com/Marina Shalabaieva)

Meta będzie wyświetlać reklamy oparte na danych osobowych tylko za zgodą użytkowników. Tak brzmi orzeczenie Europejskiej Rady Ochrony Danych (EROD). Irlandzka agencja ochrony danych otrzymała miesiąc na wydanie orzeczenia w sprawie tego postanowienia.

Irlandzka agencja ma odnieść się do sprawy, ponieważ europejska siedziba koncernu znajduje się w Dublinie. Najprawdopodobniej na Metę zostaną nałożone grzywny za wcześniejsze działania. Ukierunkowany model reklamy stosowany przez firmy big tech oraz sposób gromadzenia i wykorzystywania danych spowodowały kontrolę organów regulacyjnych na całym świecie.

Czytaj też: Disney+ uruchomił wersję z reklamami

Interwencja organów nadzorczych oznacza, że na Facebooku, Instagramie czy WhatsAppie będą mogły pojawiać się ogłoszenia lub posty sponsorowane różnych firm, które są w jakiś sposób związane z naszymi ostatnimi wyszukiwaniami, o ile wcześniej wyraziliśmy na to zgodę.

Sprawa przeciwko firmie Meta o nieprzestrzeganie zasad RODO została zapoczątkowana skargą austriackiego działacza na rzecz prywatności Maxa Schremsa w 2018 roku.

(MAC, 09.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.