Poznaliśmy zwycięzców IAB MIXX Awards 2022. Gong, Starcom i ING wśród zwycięzców
Tytuł Agencji Roku przypadł Agencji GONG (fot. materiały prasowe)
24 listopada poznaliśmy zwycięzców w konkursie IAB MIXX Awards. Najlepszą kampanią digitalową okazał się projekt "Miasto ING w Roblox" przygotowany przez Agencję Gong, który zdobył nagrodę Best in show. Jury przyznało 55 statuetek, w tym 5 złotych.
Złota zdobyły kampanie: "Miasto ING w Roblox" w kategoriach Consumer Experience i Innovation & Smart Solution; "WitcherManiac" i "Wszystko mi mówi Tymbark" w kategorii Content Marketing; "Pierwsza Pomoc Ludzkości" w kategorii MIXX for Good Purpose.
Czytaj też: SalesTube wygrywa przetarg Orange
Najczęściej nagradzanymi i wyróżnionymi kampaniami w konkursie IAB MIXX Awards 2022 były "Miasto ING w Roblox" zrealizowana przez Gong, Game Changer i MediaHub dla ING Bank Śląski oraz "WitcherManiac" promująca serial Wiedźmin na Netflix, a przygotowana i zrealizowana też przez Agencję Gong.
Przed szansą zdobycia złotej, srebrnej i brązowej statuetki IAB MIXX Awards 2022 stanęło 44 kampanii reklamowych, które otrzymały łącznie 55 nominacji w 14 kategoriach konkursowych.
– W IAB MIXX Awards doceniamy najbardziej inspirujące, kreatywne i skuteczne wykorzystanie środowiska cyfrowego, budujące wartość dla marki, firmy lub organizacji, wyznaczające kierunki dla innych do kolejnych zmian. Nagradzamy kampanie i rozwiązania, w których wykorzystanie kanałów lub narzędzi cyfrowych stanowiło kluczowy czynnik sukcesu – mówią organizatorzy plebiscytu.
Czytaj też: Julia Zakrzewska project manager w agencji Luckyyou
Częścią konkursu IAB MIXX Awards są także Nagrody za dokonania. W tym roku tytuł Agencji Roku przypadł Agencji Gong, Domu Mediowego Roku – Starcom, a Reklamodawcą Roku został ING Bank Śląski.
(fot. materiały prasowe)
(fot. materiały prasowe)
Miano Człowieka Roku, które nadawane jest osobie, która ma ponadprzeciętne zasługi dla marketingu interaktywnego i reklamy w minionym roku, zostało przyznane Magdzie Kolenkiewicz, dyrektorce generalnej Starcom.
(fot. materiały prasowe)
Nagroda specjalna IAB Polska za całokształt dokonań przypadła zaś Małgorzacie Węgierek, CEO Havas Media Group.
(fot. materiały prasowe)
– Bardzo mnie cieszy, że nagrody specjalne powędrowały w tej edycji konkursu do dwóch wybitych przedstawicielek rynku reklamy cyfrowej. Polityka i konsekwencja pozwoliły Magdzie Kolenkiewicz w ciągu ostatnich 10 lat wzmacniać pozycję Starcomu, skutecznie walczyć o największych klientów i tworzyć dla nich i z nimi efektywne i efektowne realizacje. Widać to chociażby po takich konkurach jak IAB MIXX Awards, w których Starcom zdobywa wiele wyróżnień i nagród. Z kolei nagroda dla Małgorzaty Węgierek to uhonorowanie jej dorobku i osobistego zaangażowania w rozwój rodzimego rynku cyfrowego. Pod okiem Małgosi Havas Media Group przeszedł ogromną transformację i rozwinął strategiczne kompetencje agencji mediowej, dzięki czemu od lat zajmuje miejsce w czołówce najbardziej dynamicznie rosnących agencji w Polsce – podsumowuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.
Czytaj też: WP: w pierwszej połowie 2023 roku rynek reklamy internetowej urośnie tylko o 3-4 proc.
Pełna lista laureatów IAB MIXX Awards 2022 do sprawdzenia tutaj.
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 240 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club i Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Czytaj też: Marketerzy nie są gotowi na metaverse – wynika z badania K2 Create i Shortlist Consulting
(HAD, 25.11.2022)