Publicis Groupe: rynek reklamy w Polsce wzrósł o 5,1 proc. po trzech kwartałach 2022 r.
Publicis Groupe ogłosiła pierwsze wyniki najnowszego Raportu o Rynku Reklamy i Mediów w Polsce. Według analityków Publicis Groupe wydatki reklamodawców przez pierwsze trzy kwartały 2022 r. wzrosły o 5,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Oznacza to, że ich wartość wyniosła 7,7 mld zł. W trzecim kwartale wartość rynku wzrosła o 3,8 proc.
- Rynek reklamy spowalnia, ale nie wyhamuje, jak się wcześniej wydawało - mówi Iwona Jaśkiewicz – Kundera, chief investment officer w Publicis Groupe. - Trzy największe sektory, czyli handel, farmacja i finanse nadal utrzymują dodatnią dynamikę wydatków. Oczywiście duży wpływ na obraz całej branży mają spadki wydatków na reklamę telewizyjną, które pociągają cały rynek w dół. To już drugi kwartał z rzędu z ujemną dynamiką w tym medium.
Iwona Jaśkiewicz - Kundera dodaje: - Mimo wszystko z optymizmem patrzymy na dynamikę tegorocznych wydatków reklamowych we wszystkich mediach i podnosimy naszą prognozę wzrostu rynku do 4,4 proc. w skali całego roku. Mamy jednocześnie świadomość, że kryzys ekonomiczny, rosnąca inflacja i niepewne nastroje konsumenckie zapowiadają trudniejszy czas dla naszej branży.
Pełne wyniki raportu Publicis Groupe o Rynku Reklamy i Mediów po trzech kwartałach 2022 r. zostaną opublikowane pod koniec listopada br.
(MAT, 21.11.2022)