TVP Sport liderem kanałów sportowych, Eleven Sports 1 awansował na trzecie miejsce
Liderujący TVP Sport miał w październiku średnio 0,93 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (screen: YouTube/ArchiwizatorTelewizyjny)
W październiku 2022 roku, tak jak rok wcześniej, najchętniej oglądanym kanałem sportowym wśród widzów powyżej 4. roku życia był naziemny TVP Sport, który w porównaniu z październikiem 2021 roku poprawił udział w rynku. Zyskały też m.in. drugi Polsat Sport i Eleven Sports 1, który awansował z miejsca piątego na trzecie.
Liderujący TVP Sport (Telewizja Polska) miał w październiku br. średnio 0,93 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec 0,84 proc. rok wcześniej. Drugi był Polsat Sport (Telewizja Polsat) – 0,84 proc. (wzrost z 0,43 proc.). Zarówno TVP Sport, jak i Polsat Sport pokazywały w październiku m.in. mistrzostwa świata w siatkówce kobiet.
Czytaj też: Autorka jednej z ekspertyz, w wyniku których ukarano TVN 24, kolejną doradczynią w KRRiT
Dalej były transmitujące mecze piłkarskiej ligi hiszpańskiej z udziałem Roberta Lewandowskiego – Eleven Sports 1 (Telewizja Polsat) – 0,29 proc. (wzrost z 0,12 proc.) i Canal+ Sport (Canal+ Polska) – 0,25 proc. (0,19 proc. rok wcześniej).
W czołówce kanałów sportowych znalazły się też:
- Eurosport 1 (TVN Warner Bros. Discovery) – 0,22 proc. udziału (0,19 proc. rok wcześniej),
- Polsat Sport Extra (Telewizja Polsat) – 0,15 proc. (wzrost z 0,11 proc.),
- Canal+ Sport 3 (Canal+ Polska) – 0,1 proc. (rok temu nie był monitorowany),
- Eurosport 2 (TVN Warner Bros. Discovery) – 0,08 proc. (wzrost z 0,06 proc.),
- Canal+ Sport 2 (Canal+ Polska) – 0,08 proc. (bez zmian)
- i Polsat Sport News (Telewizja Polsat) – 0,07 proc. (0,05 proc. przed rokiem).
Czytaj też: ZUS odmówił związkowcom informacji na temat kontroli w TVP
W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był też TVP Sport – 0,65 proc. po spadku z 0,74 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat Sport – 0,47 proc. (0,32 proc. rok wcześniej), a trzeci był Eleven Sports 1 – 0,45 proc. (0,18 proc. w październiku 2021).
W grupie komercyjnej 16-59 liderował TVP Sport – 0,77 proc. (wzrost z 0,76 proc.), a dalej były Polsat Sport – 0,61 proc. (wzrost z 0,34 proc.) i Eleven Sports 1 – 0,4 proc. (wzrost z 0,16 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: RPO apeluje do premiera o ochronę wolności mediów. Jako przykład podaje Polska Press
(MNIE, 15.11.2022)