Łódź uruchomiła przetarg na kampanię, ale wygrać mógł tylko jej własny portal
Łódź.pl ma nakład 60 tys. egz. (fot. materiały prasowe)
Urząd Miasta Łodzi uruchomił przetarg dotyczący kampanii informacyjno-promocyjnej, w której jednak zwycięzcą może być tylko miejska gazeta Łódź.pl. Redaktorką naczelną gazety jest Aleksandra Hac, była zastępczyni rzecznika prasowego prezydenta Łodzi.
Jak zauważył Paweł Rutkiewicz z Wyborcza.pl, łódzki urząd odszedł od zwyczajowego konkursu ofert na rzecz przetargu, w którym z góry ogłoszono, że wykonawcą umowy będzie miejska gazeta. Przetarg dotyczył zakupu powierzchni na zamieszczanie ogłoszeń w gazecie ukazującej się wyłącznie na terenie miasta Łodzi. Użycie słowa "wyłącznie" automatycznie wyklucza z przetargu gazety, dostępne również na terenie innych miast województwa.
Czytaj też: Komisja antymobbingowa ws. naczelnej "Wysokich Obcasów" kończy pracę. Klich-Siewiorek odchodzi
Jak wskazuje dziennikarz Wyborcza.pl, w treści opublikowanego ogłoszenia Urząd zaznaczył, że nie prowadzono konsultacji rynkowych. Podano również wytłumaczenie wyboru Łódź.pl. Są to m.in. "niekorzystna sytuacja ekonomiczna łodzian (Łódź.pl jest darmową gazetą) oraz jej dostępność w 250 punktach na terenie miasta i nakład 60 tys. egz.
Wartość planowanej kampanii to 135 tys. zł. Tego typu przetargi, w których wygrywają gazety samorządowe, są w opinii rzecznika praw obywatelskich Marcina Wiącka zagrożeniem dla niezależnych mediów lokalnych. W sierpniu RPO zwracał uwagę, że wydawcy niezależnej prasy lokalnej mają problem z rentownością tytułów konkurujących z biuletynami samorządowymi, dotowanymi ze środków publicznych.
Czytaj też: Wszystko poszło nie tak. Nikt nie wie, jak zakończyć aferę wokół Tomasza Lisa
(KAP, 14.11.2022)