„Pytanie na śniadanie" czy "Dzień dobry TVN"? Widownia rośnie, a liderów jest dwóch
"Pytanie na śniadanie", którym od września kieruje Joanna Kurska, rok do roku poprawiło wyniki (fot. Paweł Wodzyński/East News)
W październiku wzrosła widownia "Pytania na śniadanie" w TVP 2, a spadła – "Dzień dobry TVN". Śniadaniówka Dwójki jest liderem w grupie ogólnej, a program TVN – w grupie komercyjnej.
"Pytanie na śniadanie", nadawane od 7.30 do 11.15, gromadziło w TVP 2 średnio 396 tys. widzów – o 20 tys. więcej, niż w październiku 2021 roku. Udział Dwójki w tym paśmie w grupie ogólnej wzrósł z 7,84 proc. do 8,24 proc. Od września szefową "Pytania na śniadanie" jest Joanna Kurska.
Czytaj też: W TVP nie pojawi się nowa kampania Yes ze ślubem dwóch kobiet
"Dzień dobry TVN", emitowane między 8 a 11.30, przyciągało do TVN średnio 360 tys. widzów – o 25 tys. mniej, niż przed rokiem. Udział TVN w tym czasie w grupie ogólnej zmniejszył się z 7,84 proc. do 7,59 proc.
Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 lat TVN – pokazując poranny program – notował lepsze wyniki niż TVP 2. Udział TVN w czasie "Dzień dobry TVN" wyniósł 9,98 proc. (spadek z 10,67 proc. rok wcześniej), a TVP 2 w porze "Pytania na śniadanie" – 7,53 proc. (wzrost z 6,91 proc.).
Z kolei "Nowy dzień" Polsat News oglądało w Polsacie w godz. 6.00-8.40 średnio 237 tys. widzów, tj. o 32 tys. mniej, niż rok wcześniej. Polsat w grupie ogólnej miał wtedy 8,91 proc. udziału w rynku (spadek z 10,21 proc.), a w 16-49 – 9,63 proc. (spadek z 10,93 proc.).
Dane: Nielsen Media, uwzględniają oglądalność przesuniętą w czasie (+2 dni).
Czytaj też: Trzech wysłanników TVN 24 na mundial. Polsat News skorzysta z dziennikarzy Interii
(KOZ, 10.11.2022)