Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Z Twittera odchodzą kolejni menedżerowie. Nie czekają, aż Elon Musk ich zwolni

Kolejka odchodzących menadżerów Twittera po przejęciu platformy przez Elona Muska robi się coraz dłuższa (fot. Pixabay.com)

Szefowa ds. sprzedaży reklam na Twitterze Sarah Personette napisała post w serwisie, w którym poinformowała, że złożyła rezygnację z pracy. Uprzedziła w ten sposób ruch nowego właściciela – Elona Muska – który od razu po przejęciu firmy zwolnił większość najważniejszych menedżerów.

Rezygnacja Personette zwiększa niepewność reklamodawców po zmianie właścicielskiej.

Czytaj też: Kupno Twittera przez Muska nadzieją prawicy. Zwolnieni szefowie dostaną 122 mln dol. Musk będzie CEO firmy

Menedżerka, zajmująca się m.in. relacjami z najważniejszymi klientami, podąża za dyrektorem naczelnym Paragiem Agrawalem i dyrektorem finansowym Nedem Segalem, zwolnionymi przez Muska zaraz po przejęciu Twittera.

Kolejka do odejścia z Twittera

Sarah Personette dla serwisu społecznościowego pracowała od 2018 roku, a na dotychczas zajmowanym stanowisku od roku i czterech miesięcy.

Czytaj też: Fala zwolnień w mediach. Czas przygotować się na chude lata

W kolejce do odejścia są następni. Swoje rezygnacje w mediach społecznościowych zapowiedzieli: Dalana Brand (chief people and diversity officer), Nick Caldwell (dyrektor ds. kluczowych technologii), Leslie Berland (dyrektor ds. marketingu), Jay Sullivan (szef produktu) i Jean-Philippe Maheu (wiceprezes ds. globalnej sprzedaży).

Musk wprowadzi opłatę za weryfikację konta

Agencja Reutera poinformowała, że nowy właściciel firmy Elon Musk wprowadzi opłaty w wysokości 8 dol. miesięcznie za zweryfikowane konta na Twitterze. Dotyczy to dostępnej w Stanach Zjednoczonych wersji premium, zwanej Twitter Blue (dotąd płatnej 4,99 dol. miesięcznie).

Czytaj też: Dziennikarka ITV dyrektorką ds. komunikacji premiera Sunaka

W serii tweetów Musk oznajmił, że zweryfikowane konta otrzymają "priorytet w odpowiedziach, wzmiankach i wyszukiwaniu, możliwość zamieszczania długich materiałów wideo i audio oraz o połowę mniej reklam".

Ponad 80 proc. użytkowników Twittera, którzy wzięli udział w niedawnej ankiecie, zadeklarowało, że nie będzie płacić za niebieski haczyk (będący potwierdzeniem weryfikacji konta), a kolejne 10 proc. oświadczyło, że są gotowi zapłacić 5 dol. miesięcznie.

Czytaj też: Zmarła Julie Powell – blogerka kulinarna, pierwowzór postaci filmu "Julie i Julia"

(MAC, 03.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.