UOKiK chce wyjaśnień w sprawie usterek technicznych w Viaplay, Polsat Box Go i Canal+ Online
Postępowanie wyjaśniające UOKiK może skutkować postawieniem zarzutów szwedzkiej grupie Viaplay Group (screen: Viaplay.pl)
Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie problemów z transmisjami w serwisie streamingowym Viaplay (Viaplay Group). Prezes UOKiK wystąpił też do właścicieli Polsat Box Go (Cyfrowy Polsat) i Canal+ Online (Canal+ Polska) o wyjaśnienia w sprawie usterek technicznych także w tych serwisach.
Do UOKiK wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na serwis streamingowy Viaplay. Użytkownicy wskazywali m.in. na powtarzające się przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przycinanie obrazu.
UOKiK postawi zarzuty Viaplay Group?
"Wątpliwości wzbudzają nie tylko kłopoty z transmisjami w serwisie internetowym, ale także sposób rozpatrywania reklamacji konsumentów. Prezes Urzędu przyjrzy się, czy proponowane konsumentom rekompensaty są adekwatne do sygnalizowanych problemów" – podał UOKiK w komunikacie.
Czytaj też: Igor Błachut i Marek Rudziński skomentują skoki w TVN i Eurosport 1
Postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay może skutkować postawieniem zarzutów szwedzkiej grupie Viaplay Group, właścicielowi serwisu i nałożeniem na niego kary w wysokości do 10 proc. obrotu.
"Wszystkie kwestie wyjaśniamy w ramach bezpośredniego i konstruktywnego dialogu, który prowadzimy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nasze stanowisko zostanie przedstawione bezpośrednio UOKiK w ramach wspomnianego dialogu, który trwa od momentu otrzymania zapytania ze strony Urzędu. W przypadku występowania tego typu sytuacji, w pełni i w dobrej wierze współpracujemy z odpowiednimi instytucjami" – przekazało "Presserwisowi" biuro prasowe Viaplay.
Polsat Box Go i Canal+ Online również pod lupą
Do UOKiK trafiły też skargi konsumenckie w związku z zakłóceniami transmisji meczu Ligi Mistrzów UEFA Bayern Monachium - FC Barcelona w serwisie Polsat Box Go z 13 września tego roku. Użytkownicy skarżyli się również na kłopoty techniczne przy meczach angielskiej Premier League, hiszpańskiej La Ligi i Ligii Mistrzów UEFA w serwisie Canal+ Online.
Czytaj też: W październiku Jedynka liderem w grupie ogólnej, a TVN – w grupach komercyjnych
Prezes Urzędu zażądał więc wyjaśnień w tych sprawach od Cyfrowego Polsatu, właściciela Polsat Box Go i Canal+ Polska, do którego należy Canal+ Online. Nie wiąże się to jednak jeszcze ze wszczęciem postępowania.
– Zawsze udzielamy odpowiedzi na wszystkie pytania UOKiK – stwierdza Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu, poproszona o komentarz do komunikatu Urzędu.
– Otrzymaliśmy takie powiadomienie i już udzieliliśmy odpowiedzi – mówi z kolei Piotr Kaniowski, rzecznik Canal+. Spółka nie ujawnia jednak treści tej odpowiedzi.
Dostęp do serwisu Viaplay to miesięczny koszt 34 zł (od marca 2023 – 55 zł). Sportowa oferta Polsat Box Go kosztuje 40 zł za miesiąc. Za pakiet z kanałami Canal+ w Canal+ Online trzeba z kolei zapłacić 49 zł miesięcznie (plus dodatkowo 15 zł miesięcznie za dostęp do kanałów Polsat Sport Premium i Eleven Sports).
Czytaj też: Zwolnienia grupowe w RAS Polska rozpoczną się 16 listopada
(MNIE, 03.11.2022)