Kantar: wpływy reklamowe w radiu urosły o 10 proc. po trzech kwartałach
Największy wzrost wpływów z reklam zanotował Eurozet (fot. Fixabay.com)
Po trzech kwartałach 2022 roku cennikowe wydatki na reklamę w radiu są wyższe o 10 proc. niż w analogicznym 2021 roku. Wpływy reklamowe zwiększyły wszystkie grupy radiowe, z wyjątkiem publicznego radia.
Jak wynika z danych firmy Kantar, które nie uwzględniają rabatów, cennikowe przychody Grupy RMF z reklam wzrosły o 6,7 proc. (do 2,8 mld zł), Eurozetu – o 20,5 proc. (do 1,6 mld zł), Grupy Radiowej Time – o 12,7 proc. (do 1,2 mld zł), a Grupy Radiowej Agory – o 12,2 proc. (do 820,5 mln zł). Z kolei wpływy reklamowe Polskiego Radia spadły o 6,8 proc. – do 623,9 mln zł.
Czytaj też: "Debata polityczna" nowością Polskiego Radia 24
Najwięcej na reklamę w radiu wydał farmaceutyczny Aflofarm, którego cennikowa wartość kampanii od stycznia do września wyniosła 795,3 mln zł (o 3,1 proc. mniej, niż rok wcześniej). Wśród największych reklamodawców znalazły się również: Targ – 622,4 mln zł (wzrost o 22,2 proc.) i Euro-Net – 427,9 mln zł (spadek o 10,2 proc.).
Z kolei najaktywniejszą branżą w radiu był handel, który przeznaczył na reklamę w radiu 3,2 mld zł (o 15,5 proc. więcej, niż przed rokiem). W czołówce były także: farmacja – 1,2 mld zł (spadek o 7,1 proc.) i motoryzacja – 420,9 mln zł (spadek o 18,4 proc.).
Czytaj też: Maciej Orłoś znika z anteny Radia Nowy Świat
(KOZ, 02.11.2022)