Viaplay ma już ponad 1 mln użytkowników w Polsce
Viaplay podwyższył cel dotyczący łącznej liczby subskrybentów na rynkach poza krajami skandynawskimi, w tym w Polsce (fot. materiały prasowe)
Subskrypcyjny serwis wideo Viaplay na koniec września miał w Polsce ponad 1 mln subskrybentów.
Viaplay nie podaje, ilu dokładnie użytkowników korzysta z serwisu na polskim rynku, ale w prezentacji wynikowej ujawnił, że zarówno w Polsce, jak i w Holandii przekroczono poziom 1 mln abonentów.
Czytaj też: TVP w sporze prawnym z właścicielem Gonet.tv. Chce, żeby zaprzestał emisji jej kanałów
Viaplay podwyższył cel dotyczący łącznej liczby subskrybentów na rynkach poza krajami skandynawskimi – w tym w Polsce – z 2,5 mln do 2,7 mln do końca 2022 roku.
W sierpniu Viaplay zaczął pokazywać piłkarską Premier League. W 2023 roku do oferty sportowej serwisu dołączy Formuła 1. Viaplay ma w Polsce także prawa m.in. do pokazywania piłkarskich rozgrywek Bundesligi, Ligi Europy UEFA i Ligi Konferencji Europy UEFA. Szefem redakcji sportowej Viaplay w Polsce jest Paweł Wilkowicz.
Od marca 2023 roku Viaplay podniesie cenę miesięcznej subskrypcji w Polsce. Za dostęp do serwisu trzeba będzie płacić 55 zł miesięcznie, tj. o 21 zł więcej, niż obecnie (34 zł).
Viaplay jest dostępny we wszystkich krajach nordyckich i bałtyckich, a także w Polsce (od sierpnia 2021 roku), Holandii i Stanach Zjednoczonych. Na koniec września 2022 roku serwis miał 6,4 mln subskrybentów, z czego ponad 4 mln w krajach nordyckich. W Wielkiej Brytanii platforma Viaplay zostanie uruchomiona jeszcze w 2022 roku. Następnie, w 2023 roku, usługa zostanie udostępniona widzom w Kanadzie, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Do końca 2023 roku Viaplay będzie obecny w co najmniej 21 krajach.
Czytaj też: Część dzienników bez wydań w poniedziałek przed dniem Wszystkich Świętych
(KOZ, 26.10.2022)