Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Info emituje znacznie mniej spotów reklamowych niż rok temu

We wrześniu 2022 roku TVP Info pokazała 5,7 tys. spotów, a rok wcześniej - 10,1 tys. (screen Tvp.info)

TVP Info w 2022 roku emituje znacznie mniej reklam niż przed rokiem. W niektórych miesiącach spadki sięgają nawet 90 proc.

"Presserwis" przeanalizował, ile trwały bloki reklamowe i ile spotów wyemitowano w TVP Info od stycznia do września w 2021 i 2022 roku.

Czytaj też: TVP 1 przenosi "Sport", bo przed "Wiadomościami" ma mniej widzów niż serwis sportowy TVN

Czas trwania reklam – w zależności od miesiąca – skrócił się rok do roku od 11,8 proc. (w lipcu) do 89,2 proc. (w marcu; powodem była inwazji Rosji na Ukrainę). Liczba spotów w tych miesiącach była odpowiednio mniejsza o 11,6 proc. i 88,3 proc. Np. w marcu 2022 roku TVP Info wyemitowało 1,5 tys. spotów, a w marcu 2021 roku – 13 tys.

Istotnie czas reklamowy w TVP Info został zredukowany również w kwietniu (spadek o 67,6 proc.), maju (o 43,9 proc.) i we wrześniu (o 42 proc.).

Przykładowo we wrześniu 2022 roku kanał newsowy TVP pokazał 5,7 tys. spotów, a rok wcześniej – 10,1 tys.

"TVP Info cieszy się niezmiennie wysoką oglądalnością, a co za tym idzie także popularnością w składanych zamówieniach na kampanie reklamowe" – przekonuje "Presserwis" biuro prasowe Telewizji Polskiej. Spółka wyjaśnia, że podstawowym celem TVP Info jest jednak przede wszystkim informowanie widzów o aktualnej sytuacji w kraju i za granicą, co "w roku obfitującym w przełomowe wydarzenia wpłynęło na emisję bloków reklamowych". "Niezależnie od tego TVP Info pozostaje ważną pozycją w ofercie reklamowej TVP" – podkreśla nadawca.

Czytaj też: TVP zamawia prasę – największe zapotrzebowanie ma na tygodnik "Sieci"

– Nie podejrzewam, żeby celowo ograniczali długość bloków reklamowych, która regulowana jest przez kontent. Dużo się dzieje i myślę, że zależy im na pewnej płynności ramówki, nie chcą przerywać wydarzeń pokazywanych na antenie, części nie da się przewidzieć – mówi Maciej Niepsuj, chief trading officer w agencji mediowej MediaHub. Niepsuj zwraca uwagę, że czas reklamowy w TVP Info sprzedawany jest głównie w pakietach zasięgowych razem z innymi kanałami telewizji publicznej.

W TVN 24 i Polsat News spadek długości trwania bloków reklamowych najbardziej widoczny był w marcu – w TVN 24 wynosił 41,9 proc., a Polsat News – 32,3 proc. W ostatnich miesiącach reklam w TVN 24 było więcej, niż rok wcześniej, a w Polsat News – nieznacznie mniej (jednocyfrowe spadki). 

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: Prezes Polska Press Stanisław Bortkiewicz pozostaje doradcą zarządu TVP

(KOZ, 25.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.