Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 przenosi "Sport", bo przed "Wiadomościami" ma mniej widzów niż serwis sportowy TVN

"Sport" przed "Wiadomościami" w TVP 1 ogląda o 457 tys. widzów mniej niż "Sport" po "Faktach" w TVN (screen TVP Go)

"Sport" przed "Wiadomościami" w TVP 1 gromadzi znacznie mniej widzów niż serwis sportowy TVN emitowany po "Faktach", czyli w czasie emisji "Wiadomości". Prawdopodobnie dlatego od 1 listopada zmienia się pora jego emisji.

TVP 1 – decyzją prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza – od 1 listopada ponownie emitować będzie "Sport" po głównym wydaniu "Wiadomości" (najpierw będzie można obejrzeć "Pogodę", a następnie o 20.10 "Sport"). "Decyzja została poprzedzona analizą oglądalności i efektywności wykorzystania czasu reklamowego" – stwierdziła spółka. "Sport" przed wieczornym dziennikiem był emitowany od lutego 2019 roku. Wcześniej był po "Wiadomościach" i przez lata należał do najlepiej oglądanych pozycji TVP 1.

Czytaj też: Dziennikarka Polsatu zarzuca TVP kradzież. "Jak ktoś ma wywiad na wyłączność, to nie podsłuchuj"

Przeanalizowaliśmy oglądalność serwisów sportowych głównych dzienników TVP 1, TVN i Polsatu w dniach 1 września – 23 października.

"Sport" przed "Wiadomościami" (o 19.23, a ostatnio o 19.26) oglądało w tym czasie w TVP 1 średnio 920 tys. widzów, co przekładało się na 7,79 proc. udziału w rynku. W grupie komercyjnej 16-49 udział Jedynki wynosił 4,73 proc., a w grupie komercyjnej 16-59 – 5,65 proc.

Dla porównania "Sport" po "Faktach" (w tygodniu ok. 19.37, a w weekendy – o 19.28) przyciągał do TVN średnio 1,38 mln widzów, czyli o 457 tys. więcej, niż serwis sportowy w telewizyjnej Jedynce. TVN, emitując "Sport", miał 11,47 proc. udziału w rynku (w grupie 16-49 – 13,75 proc., 16-59 – 12,99 proc.).

Z kolei "Sport" po "Wydarzeniach" (w tygodniu ok. 19.40, w weekendy – ok. 19.20) śledziło w Polsacie średnio 653 tys. widzów przy 5,41 proc. udziału w rynku (6,08 proc. w 16-49 i 6 proc. w 16-59).

Czytaj też: MSZ: 74,5 mln zł z resortu na TVP World w tym roku

Serwis sportowy Polsatu jest najdłuższy (trwa 8 minut, w niedziele 4 minuty), podczas gdy "Sport" przed "Wiadomościami" 3 minuty, a "Sport" po "Faktach" – 3-3,5 minuty. 

Telewizyjna Jedynka 10, 11 i 12 października nie wyemitowała "Sportu". "W ostatnich dniach ze względu na wydłużone odcinki finałowe 1z10 musieliśmy zrezygnować z info. sportowych przed 19:30" – tłumaczył na Twitterze Krystian Kuczkowski, dyrektor biura programowego TVP.

Reklamy przy wieczornych serwisach sportowych są jednymi z najdroższych pozycji w cennikach głównych anten. W listopadzie 2022 roku ceny 30-sekundowych spotów przy sporcie w TVP 1 dochodzą do 108 tys. zł, w Polsacie – do 97,1 tys. zł, w TVN – do 78,1 tys. zł.

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: TVP Info wyemitował kolejny propagandowy film Tulickiego. Tym razem o Radosławie Sikorskim

(KOZ, 25.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.