Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Październik 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tok FM najchętniej słuchane w stolicy, w pozostałych największych miastach lider inny

W Warszawie radio Tok FM awansowało z trzeciej na pierwszą pozycję w rankingu słuchalności (fot. mat. pras.)

W Warszawie liderem słuchalności jest radio Tok FM, a w pozostałych największych miastach prowadzi RMF FM.

"Presserwis" przeanalizował słuchalność stacji radiowych w pięciu największych miastach Polski (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań) oraz w Trójmieście i aglomeracji śląskiej w okresach kwiecień-wrzesień 2022 oraz kwiecień-wrzesień 2021. Podstawą analizy było badanie Radio Track, realizowane przez Kantar.

Czytaj też: Radio Maryja usuwa audycję z homofobicznymi wypowiedziami wiceministra sprawiedliwości

W Warszawie liderem słuchalności było radio Tok FM, które awansowało z trzeciej pozycji. Rozgłośnia osiągnęła 14,5 proc. udziału w czasie słuchania wobec 11,5 proc. przed rokiem. Na drugie miejsce trafiło RMF FM, notując wzrost z 12 proc. do 14,4 proc. Słuchalność Radia Zet spadła natomiast z 12,8 proc. do 11,9 proc. W pierwszej piątce znalazły się również Eska – 6,5 proc. (wzrost z 6 proc.) i Eska Rock – 4,5 proc. (4,5 proc. również przed rokiem).

W Krakowie RMF FM umocniło się na pozycji lidera, zwiększając udział z 24,7 proc. do 30,6 proc. Radio Zet wyprzedziło Tok FM i awansowało na drugie miejsce z 8,6 proc. udziału (spadek z 8,8 proc). Słuchalność Tok FM w stolicy Małopolski zmniejszyła się z 10 proc. do 8,2 proc. Kolejne były: RMF Maxx – 4,7 proc. (wzrost z 4,4 proc.) i Antyradio – 4,5 proc. (4,5 proc. też przed rokiem).

Natomiast w Łodzi RMF FM pozostał liderem, ale rozgłośnia zanotowała spadek udziału – z 20,8 proc. do 16,7 proc. Na drugą pozycję awansowała Eska przy wzroście słuchalności z 10,4 proc. do 12 proc. Trzecie miejsce zajęło Radio Zet z 11,9 proc. (spadek z 12,2 proc.). Za Zetką uplasowały się Tok FM – 10,2 proc. (wzrost z 8,1 proc.) i Antyradio – 7,7 proc. (wzrost z 7,2 proc.).

Czytaj też: Bezprawnik.pl oskarża "Gazetę Finansową" o plagiatowanie, które "trwa prawie pół roku"

We Wrocławiu najwyższą słuchalność zdobyło RMF FM – 13,7 proc., co oznacza spadek z 14,5 proc. Tok FM zwiększył udział z 12,6 proc. do 13,2 proc., Eska – z 7 proc. do 9,3 proc. Radio Zet miało 8,7 proc. (spadek z 9,7 proc.), a Antyradio – 8,3 proc. (8,3 proc. również przed rokiem).

W Poznaniu prowadziło RMF FM, które uzyskało 17,3 proc. wobec 19,9 proc. rok wcześniej. Na drugie miejsce trafiło radio Tok FM z 10,3 proc. (wzrost z 9,1 proc.). Radio Eska zmniejszyło słuchalność z 10 proc. do 9,1 proc., a Radio Złote Przeboje zwiększyło – z 6,9 proc. do 9,1 proc. Piąta była Zetka, której udział wynosił 7,7 proc. (wzrost z 6,4 proc.).

W aglomeracji śląskiej słuchalność RMF FM sięgnęła 37,2 proc., podczas gdy przed rokiem było to 36,2 proc. Antyradio – zwiększając udział z 7,1 proc. do 8,5 proc. – wyprzedziło RMF Maxx, które zanotowało spadek z 7,7 proc. do 6,3 proc. Dalej były: Radio Zet – 6 proc. (spadek z 6,4 proc.) i Radio Złote Przeboje – 5,3 proc. (wzrost z 4,1 proc.).

Czytaj też: Sylwester w Polsacie ponownie z województwem śląskim, a w TVP – z Zakopanem

RMF FM jest liderem słuchalności łącznie na 15 rynkach z 17, których dane co miesiąc przekazuje Komitet Badań Radiowych. Poza Warszawą inna stacja prowadzi jeszcze tylko w Toruniu (należące do Grupy RMF Radio Gra z 23,1 proc.).

Komitet Badań Radiowych tworzą konkurencyjne podmioty – Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA – które wspólnie wypracowały model badania słuchalności. Radio Track jest realizowane na zlecenie KBR przez Kantar Millward Brown i jest największym badaniem przeprowadzanym w Polsce.

Czytaj też: Matyszkowicz zawiesił wydawcę "Wielkiego testu". Za pytanie związane karierą prezesa TVP

(KOZ, 21.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.