W prime time liderem oglądalności TVN. Dwójka poprawia wyniki w grupach komercyjnych
Oglądalność rok do roku poprawiły w prime time m.in. kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info (fot. Pexels.com)
Najchętniej oglądaną telewizją w porze najwyższej oglądalności jest TVN – nie tylko w grupach komercyjnych, ale i wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia.
Z danych Nielsen Media za okres 1 września – 19 października 2022 roku wynika, że w godz. 18-23, czyli w tzw. prime time, TVN miał średnio 9,55 proc. udziału w widowni telewizyjnej wobec 10,42 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.
Czytaj też: TVP ponownie oferuje operatorom TVP 4K za opłatą. "Wybitnie dyskryminujące zasady"
Na drugim miejscu była TVP 1, która uzyskała 9,21 proc. udziału w rynku (spadek z 10,14 proc.), a na trzecim – TVP 2 z 8,64 proc. (spadek z 8,78 proc.). Czwarta pozycja przypadła Polsatowi, który zmniejszył udział z 8,4 proc. do 7,27 proc.
Kolejne pod względem oglądalności były kanały informacyjne TVN Warner Bros. Discovery i Telewizji Polskiej. TVN 24 zwiększył udział z 3,98 proc. do 4,43 proc., a TVP Info – z 3,85 proc. do 4,26 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również:
- TV 4 – 3,97 proc. (spadek z 4,45 proc.),
- TV Puls – 3,46 proc. (spadek z 4,31 proc.),
- TVN Siedem – 2,43 proc. (spadek z 2,66 proc.)
- i TVP Sport – 1,86 proc. (wzrost z 1,2 proc.).
Czytaj też: Bezprawnik.pl oskarża "Gazetę Finansową" o plagiatowanie, które "trwa prawie pół roku"
W grupie komercyjnej 16-49 TVN prowadził z 11,44 proc. udziału w rynku (spadek z 12,19 proc.). Drugi był Polsat, którego udział wyniósł 8,37 proc. (spadek z 9,08 proc.). Udział TVP 1 zmniejszył się z 7,15 proc. do 6,23 proc., a TVP 2 wzrósł z 6,8 proc. do 6,96 proc. Piąty był TV Puls z 3,95 proc. (spadek z 4,87 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 TVN zdobył 10,39 proc. udziału wobec 11,18 proc. przed rokiem.
Za nim były:
- Polsat – 7,93 proc. (spadek z 8,75 proc.),
- TVP 1 – 7,08 proc. (spadek z 7,95 proc.),
- TVP 2 – 7,02 proc. (wzrost z 6,88 proc.)
- i TV Puls – 4,02 proc. (spadek z 5,12 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Sylwester w Polsacie ponownie z województwem śląskim, a w TVP – z Zakopanem
(KOZ, 21.10.2022)